Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 44 Pomógł: 1 Dołączył: 16.09.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
nie wiem czy graliście kiedyś np. w plemiona ale chodzi mi o coś takiego:
z boku jest napisane np. 60 gliny na godzinę. Jak zrobić, aby co minutę do stanu gliny dodawało się 1gliny? |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%)
|
nie wiem czy graliście kiedyś np. w plemiona ale chodzi mi o coś takiego: nie zmieniasz stanu surowców w bazie - w bazie zmieniasz stan surowców po zdarzeniu mającym wpływ na liniowy przyrost tych surowców który da si ę obliczyć od ostatniej takiej zmiany... - co mam na myśli - po grabierzy jak jednostki coś zniosą aktualizujesz w bazie - po wybudowaniu/zburzeniu kopalni aktualizujesz w bazie... po wybudowaniu budynku lub jak Cię orobią lub jak wydasz na jednostki aktualizujesz w bazie... po wybudowaniu zburzeniu spichlerza aktualizujesz maksymalny limit surowców....z boku jest napisane np. 60 gliny na godzinę. Jak zrobić, aby co minutę do stanu gliny dodawało się 1gliny? i teraz jak nic się nie zmienia tylko wchodzisz na stronę to od ostatniej modyfikacji liczysz ze wzorów ile jest w aktualnym czasie surowców (ile przybyło + ile było) - to w PHP podczas wchodzenia na stronę lub jak przy innych akcjach potrzebujesz aktualnej liczby surowców... i teraz po stronie javascript to tylko dodatek [w plemiona można grać bez włączonego js] - gdy wyświetlisz na stronie ile masz surowców to javascript zajmuje się dodawaniem surowców wizualnym a nie tym w bazie na bieżąco - gdzie w kodzie JS zamieszczasz sobie poziom kopalni a liczbę surowców na start masz wyświetloną na stronie i z niej pobierasz - w sumie zamiast pobierać ze strony jak to jest na plemionach to to te ż można zawrzeć w małym fragmencie js by było łatwiej... i żaden cron tutaj nie jest potrzebny - zmiana stanu dopiero po jakimś kluczowym zdarzeniu wywołanym przez użytkownika - przy samym wyświetlaniu też nie trzeba wpisywać aktualnej wartości - dopiero po napadzie i inne... jak dla mnie to cron - a raczej "pseudo cron" [czasami lepiej napisać jeden proces działający stale w tle] a cron'em się wspomóc by sprawdzać czy wszystko na chodzie - to kluczowe akcje gdzie zainteresowanych może nie być - to rozliczenie ataku/rabunku - no i jeszcze rozwój wiosek koczowniczych... - a jak tak sobie myślę to z crona można pominąć na powrót jednostek, dostępnych surowców po powrocie jednostek, oraz zakończenie budowy - a i nawet burzenia raczej [tylko przy kluczowej akcji pasuje potem przepisać stan bazy do odpowiedniej formy...] |
|
|
|
eska chojnice [PHP] surowce w grze internetowej 12.11.2010, 14:34:35
Daiquiri Skorzystać z crona? Ewentualnie (w zależności od k... 12.11.2010, 14:37:36
qrzysztof Ale bez odświeżania strony ma się dodawać czy z od... 12.11.2010, 14:39:44 
eska chojnice Cytat(qrzysztof @ 12.11.2010, 14:39:4... 12.11.2010, 15:17:13
Daiquiri Cytat(eska chojnice @ 12.11.2010, 15:17... 12.11.2010, 15:24:29
IceManSpy + AJAX. 12.11.2010, 15:28:03
flashdev Cytat(Daiquiri @ 12.11.2010, 14:37:36... 12.11.2010, 15:30:50
eska chojnice a trzeba wykorzystać js ? 12.11.2010, 15:51:45
Daiquiri A czy ja stwierdziłam, że musi to być CRON? Napisa... 12.11.2010, 15:52:44
qrzysztof Samym PHP tego na pewno nie zrobisz skoro nie chce... 12.11.2010, 16:47:00
Mephistofeles Gdyby zegar w Windowsie co sekundę synchronizował ... 12.11.2010, 17:00:55
CuteOne A nie lepiej aktualizować podczas akcji użytkownik... 12.11.2010, 17:32:22 
zegarek84 Cytat(CuteOne @ 12.11.2010, 17:32:22 ... 12.11.2010, 17:50:45
Mephistofeles Na przykładzie Ogame ja bym to rozwiązał tak:
zapi... 12.11.2010, 18:17:01
eska chojnice to użyję tego z JS. bardzo dziękuję . proszę o zam... 13.11.2010, 12:20:34
norbis Zanim zdecydujesz się na to rozwiązanie to poczyta... 13.11.2010, 13:55:33
CuteOne Ale po co wciągać do tego AJAX? użytkownik nie mus... 13.11.2010, 15:21:06
topik53 na necie widziałem klona plemion. poszukaj..
a co ... 13.11.2010, 15:34:43 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 28.12.2025 - 19:26 |