Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Jedno zadanie jeden obiekt. Czyżby?
coomler
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 45
Pomógł: 0
Dołączył: 26.06.2010

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Cześć,
ostatnio postanowiłem poćwiczyć sobie programowanie obiektowe. Na tym forum zdążyłem już wiele razy przeczytać, że jeden obiekt = jedno zadanie. Przejdźmy do rzeczy. Mam jakieś archiwum a w nim kilka plików .txt. Teraz chcę napisać skrypt, który rozpakuje to archiwum i zmieni rozszerzenie plików z .txt na .html, po czym spakuje je. Jak zrobić to, aby było poprawnie? Osobna klasa do rozpakowywanie i pakowania i osobna do zmiany rozszerzenia? Czy w takim wypadku klasa stosować dziedziczenie? Może macie inne, lepsze, bardziej poprawne rozwiązania? Rozumiem, że lepiej nie pakować tego do jednej klasy?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Crozin
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Usunięcie zbędnego katalogu przy powyższym schemacie dajesz po prostu po utworzeniu archiwum. Ot pętla usuwająca wszystkie pliki, a na końcu usunięcie pustego katalogu.

Cytat
Try/catch póki co nie używam, bo nie wiem za bardzo jak, ale wydaje mi się, że można je zastąpić instrukcją warunkową lub die().
Pomijając już fakt, że wyjątki w PHP są śmiechu warte. Nie, nie da się ich zastąpić w żaden cywilizowany sposób instrukcjami warunkowymi, a co do die()... wyjątki dopiero w ostateczności służą wywaleniu skryptu.

Ten post edytował Crozin 17.10.2010, 21:07:09
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 01:02