![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 178 Pomógł: 51 Dołączył: 7.01.2009 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Mam pytanie co do reklamy sklepów internetowych. Chciałbym wiedzieć w co przy reklamowaniu sklepu najlepiej zainwestować. Czyli np. w coś co będzie wpływało jakoś na pozycję strony w wyszukiwarce lub na jakieś banery albo zlecać komuś tzw. klikanie w linki. I pytanie: co jest najbardziej efektowne, co najlepsze a co się opłaca? Może znacie jakieś inne formy? Ten post edytował thomson89 6.09.2010, 22:50:48 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Allegro = kupa dzieciaków + trochę sensownych klientów. Walka cenowa odchodzi na całego, a klienci w ogóle nie są na allegro lojalni. Wniosek jest taki, że jeśli sprzedajesz towary, które sprzedają inni to masz szansę zarobić poważne pieniądze sprzedając tylko ilości hurtowe i tylko jeśli masz na prawdę tanie miejsce zakupów/najwyższe rabaty etc. Ogólnie zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie miał taniej towar niż Ty.
Sam znam kilka firm, które nieźle zarabiają na allegro, ale są to firmy, które mają towar "prosto z fabryki" z pominięciem wszystkich ogniw typu hurtownie. Jeśli sprzedajesz unikatowe rzeczy lub chcesz po prostu zarobić 1000zł miesięcznie to może i allegro jest dobre, ale aby prowadzić tam poważną firmę musisz spełnić warunki, które opisałem. Ogólnie jednak w 90% przypadków prawda jest taka, że na sprzedaży na allegro zarabia głównie... allegro. Porównywarki - ciężka sprawa. Są bardzo kuszące, ale trzeba mieć model biznesowy, który ściśle kontroluje koszty, bo bardzo łatwo może się okazać, że dokładasz do biznesu. Lojalność klientów podobnie jak na allegro jest bardzo niska. Kiedyś byłem na spotkaniu z facetem z Agito - oni swego czasu wycofali się z porównywarek, bo koszty przerosły efekty - a nie przymierzając raczej zakładam, że nie masz takiego budżetu i takich rabatów u dostawców jak Agito. Ogólnie porównywarki rozłożyły nie jedną firmę - np. podobno przyczyniły się znacznie do upadku znak.pl - całkiem znanej i lubianej marki. Jeśli chcesz zarabiać w Internecie to dam Ci dobrą radę - dbaj o relacje z klientami - tylko klienci powracający generują zyski. Do pierwszej sprzedaży w większości branż się dokłada (jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie koszty). Co do promocji, to wszystko zależy od branży. Oczywiście w przypadku sklepu internetowego pozycjonowanie to jest to od czego zazwyczaj się zaczyna. Ale nie chodzi tu o pozycjonowanie z allegro za 20zł, tylko zlecenie tego rzetelnej firmie. Pamiętaj jednak, że do pozycjonowania przez pierwsze pół roku zazwyczaj się dokłada, a wydatki nie są niskie - w zależności od branży dobra firma weźmie od 1000zł wzwyż, gdzie górnej granicy nie ma. Wiele branż jest już tak obstawionych (np. agd, bielizna), że bez na prawdę dużego budżetu nie ma co tam wchodzić. Adwordsy to też bardzo dobry pomysł, bo daje natychmiastowy rezultat + kontrolę kosztów + dokładne kierowanie klienta na daną stronę docelową. W przeciwieństwie do allegro czy porównarek łatwiej też przywiązać klienta. Reklama na forach czy w świecie rzeczywistym jeśli masz dobrze ustaloną grupę docelową też może dać niezłe rezultaty. Cytat Najlepszą reklamą jest allegro i zaufani klienci smile.gif Ciężko jest wypormować teraz jakikolwiek sklep internetowy. Ja np. jedyny z którego korzystam to neo24 bo niedaleko mają odbiór osobisty, a tak to tylko allegro. Bim bardzo się mylisz - dobrze zaprowadzony sklep daje znacznie większe i pewniejsze zyski niż allegro. Allegro to platforma, która z góry sprawia, że trudno na niej zarobić większe pieniądze (nie mówię, że to niemożliwe, ale wymaga to spełnienia pewnych warunków). Jeśli ktoś miał związek z ekonomią, to allegro jest zbliżony do modelu tzw. "konkurencji doskonałej", który w dłuższym okresie czasu zakłada zerową stopę zysku. Ten post edytował athabus 7.09.2010, 15:11:40 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 21:58 |