![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 695 Pomógł: 65 Dołączył: 27.07.2009 Skąd: Y Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
dzień dobry , posiadam 'grę' internetowa i w niej gracze mogą ulepszać swoje przedmioty , szanse na ulepszenie teoretycznie powinny wynosić 90% a w praktyce to działa na zasadzie
wydaje mi się że tak naprawdę szanse nie wynoszą 90% dlatego wpadłem na pomysł aby: Losowanych było 10 różnych liczb z przedziału od 1 do 100 Następnie losowana jest jedna liczba z przedziału od 1 do 100 i jeśli ta jedna liczba jest równa którejś z tych 10 wcześniej losowanych to przedmiot ulega zniszczeniu , jeśli nie zostaje ulepszony . co ty o tym sądzicie (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) może w jakiś inny sposób lepiej to zrobić lub zostawić tak jak teraz jest (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) z góry dziękuje za pomoc (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 695 Pomógł: 65 Dołączył: 27.07.2009 Skąd: Y Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
dałem tylko część kodu i zdaje sobie sprawę że dla srand jest rand a mt_srand mt_rand (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) co do losowania i dzielenia , 'myślałem' że będzie w taki sposób bardziej losowa liczba. co do wyżej kodu . pętla foreach słuzy w tym wypadku do pobrania wszystkich wartości z tablicy (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) (przyznam szczerze że nigdy nie używałem dlatego nie wiem :/..) ogólnie rzecz biorąc nie rozumiem w ogóle tego kodu..
hmm ok już rozumiem.. opracowałem podobny kod do opracowania statystyk ale i tak uważam że większe szanse są że zostanie wylosowana liczba powyżej 90 niż miała by trafić się np 1 19 28 ...... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 22:08 |