![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 695 Pomógł: 65 Dołączył: 27.07.2009 Skąd: Y Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
dzień dobry , posiadam 'grę' internetowa i w niej gracze mogą ulepszać swoje przedmioty , szanse na ulepszenie teoretycznie powinny wynosić 90% a w praktyce to działa na zasadzie
wydaje mi się że tak naprawdę szanse nie wynoszą 90% dlatego wpadłem na pomysł aby: Losowanych było 10 różnych liczb z przedziału od 1 do 100 Następnie losowana jest jedna liczba z przedziału od 1 do 100 i jeśli ta jedna liczba jest równa którejś z tych 10 wcześniej losowanych to przedmiot ulega zniszczeniu , jeśli nie zostaje ulepszony . co ty o tym sądzicie (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) może w jakiś inny sposób lepiej to zrobić lub zostawić tak jak teraz jest (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) z góry dziękuje za pomoc (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 450 Pomógł: 84 Dołączył: 27.11.2008 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat twój wyżej przykład jest dobry bo jest równa liczba.. ale co jeśli są takie jakie podałem Cytat 90, 84, 79, 73 liczby całkowite, w czym rzecz ? co tu rozwijać ? Noidea podał chyba najprostsze rozwiązanie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Jeżeli liczba wylosowana liczba z przedziału od 1 do 100 wyniesie =< 90 warunek zwróci true i pierwszy blok instrukcji zostanie wykonany, jeżeli wyniesie > 90 zostanie wykonany blok else. Pod zmienną $szansa podstawiasz procent określony przez konto, switch. Chyba, że ja czegoś tutaj nie zrozumiałem (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Cytat najpierw używasz mt_srand, a później rand? dla rand jest analogicznie srand. Ten post edytował Quantum 1.09.2010, 17:10:23 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 06:29 |