![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 441 Pomógł: 71 Dołączył: 3.09.2007 Skąd: wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
pisząc sobie panel do zarządzania pewną stroną natknąłem się na następujący problem - przechowywanie informacji o plikach. Mamy np. artykuły do których możemy dodać pliki, aktualności do których możemy dodać pliki, opisy produktów do których możemy dodać pliki, itd. W jaki sposób przechowywać informacje o tych plikach ? Stworzyć jedną tabelę, w której będą zapisane wszystkie informacje, i następnie za pomocą tablic pośrednich łączyć te pliki z artykułami, aktualnościami, produktami ... czyli np. tablica_pliki (id, nazwa, ...) oraz tablica_pliki_artykuly (id_artykul, id_plik), tablica_pliki_aktualnosci (id_plik, id_artykul) ... czy tworzyć osobne tablice na pliki, np. artykuly_pliki (id_plik, id_artykul, nazwa, ...), aktualnosci_pliki (id_plik, id_aktualnosc, nazwa, ...) ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Jak dla mnie to można to robić na kilka sposobów. Wszystko zależy od ilości konkretnych danych. Jeśli przewidujesz dużo w każdej kategorii, to lepiej moim zdaniem osobne tabele. Jeśli mało to jedna tabela i kolumna z typem. Można jednak jeszcze inaczej podejść. Po prostu użyć do tego struktury katalogów. Każda kategoria i artykuł/news/co tamchcesz miały by odwzorowanie w strukturze katalogów. Jeśli skrypt miałby więc artykuł o id 285 to listowałby katalog /media/artykul/285/ (lub coś podobnego) i jeśli byłyby tam pliki to wiadomo - zrobić z nich linki a dodatkowo dołączyć plik opisu, który mógłby się ta znajdować. Pomysłów jest więc więcej niż tylko obecnie modne "pchamy wszystko do bazy" (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 06:15 |