![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 1.08.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć..
Ostatnio przeglądając strony internetowe napotkałem grę przez przeglądarkę(chodzi o grę travian). Zarejestrowałem się i rozpocząłem grać(jak to zwykle). Ale właściwie nie o tym tu chcę napisać. Zauważyłem że jest tam na jednej z podstron zrobiona jest mapka(w kształcie obróconego kwadratu o 45 stopni). Jest ona zbudowana z tła i na to tło jest naniesiona "siatka" i każdy punkt(ten kwadracik o danej pozycji) ma swój koordynat(x i y). Dodatkowo na niektórych koordynatach są obrazki. I tu właśnie dochodzimy do momentu dla którego tu "przybyłem", chodzi mi o pomoc. Chciałbym się dowiedzieć jak to wykonać(sam raczej nie dam rady), i jakiś drobny przykład. Jeszcze jest kwestia "przesuwania" tej mapki(tj. widzianych koordynacji itd.). Próbowałem wykonać to używając znaczników <map> i <area> ale jakoś nie jestem w stanie nawet prostej mapki stworzyć. Z góry dziękuję za udzieloną pomoc (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) PS. Może ewentualnie w PHP jest jakaś klasa, która już bez bawienia się pozwala na stworzenie takiej mapki. PS2. Chodzi o coś takiego(sorki że takie małe, na googlach są lepsze (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ) >> LINK << Ten post edytował SirLeoSx 1.08.2010, 23:47:05 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 1.08.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Doszedłem do wniosku, że napiszę klasę w PHP, a w niej pętlę która sama będzie to tworzyć(na razie jeszcze nie wiem jak ^^). A co do obrazków to do każdego <area> jest `class`, więc dam mu w css background w postaci tego obrazka i powinno działać. Pozostaje jedynie kwestia tego przesuwania, ale jestem na dobrej drodze żeby to osiągnąć (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Wpadłem na pomysł by przeanalizować kod źródłowy tej mapki z devany (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) To chyba będzie strzał w dziesiątkę!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 08:26 |