![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 32 Pomógł: 1 Dołączył: 24.07.2010 Ostrzeżenie: (30%) ![]() ![]() |
http://polandball.atspace.com/
Za pomocą tego wykrywam jaka karta znajduje się aktualnie w polu do walki:
Nie wiem jak to wszystko logicznie rozpracować żeby miało ręce i nogi. Po wykryciu i usunięciu kart powinna zachodzić zmiana w życiu po jednej i po drugiej stronie, jak na razie zrobiłem tylko tyle i wiem że jest to wadliwe myślenie.
Nie wiem jak to zrobić za pomocą switcha i return. Proszę o pomoc tudzież wskazówki. Dopiero zaczynam programowanie więc proszę o wyrozumiałość. Proszę Ten post edytował asidro 27.07.2010, 22:30:28 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 350 Pomógł: 512 Dołączył: 4.01.2009 Skąd: Wrocław / Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@everth: Moim skromnym zdaniem, podałeś zbyt trudną do realizacji wersję gry, gdyż sam autor jeszcze nie tak dawno w innym temacie pisał, że jest początkujący,a w tym, że ma problemy ze switch-em i return - ale pomysł dobry (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Zacznij od funkcji, która przeanalizuje _wszystkie_ karty - jako parametr podajesz id karty: Kod //globalne funkcje var playersHp = [100,100]; //pierwszy to gracz, drugi to przeciwnik function analysis(id,isPlayer){ switch(id){ case 1: //karta dodająca 5hp graczowi playersHp[ ~~(!isPlayer) ] -= 5; //przeanalizuj ~~! (zapis ~~ w tym wypadku konwertuje !isPlayer na liczbą) break; case 1: //karta zabierająca 20hp graczowi playersHp[ ~~(isPlayer) ] -= 20; break; } refreshHp(!isPlayer); //<-- jako parametr podajesz np. id gracza } musisz zrobić jeszcze 'serce gry', czyli m.in. pobieranie odpowiednich kart do funkcji analizującej, spr. czy ktoś w między czasie nie wygrał, losowanie kart itd. Ten post edytował kamil4u 28.07.2010, 13:17:55 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 3.10.2025 - 09:29 |