![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 83 Pomógł: 6 Dołączył: 4.04.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, jak wam się podobał tegoroczny egzamin na Ti? Oczywiście pytanie do tych, którzy pisali dziś ten egzamin. Jak dla mnie trochę przesadzili z pytaniami z elektroniki, z schematów modemu, karty dźwiękowej, karty sieciowej. Początek był do bani, ale sam zrobiłem kilka głupich błędów nie wiem czemu :/. Ale raczej chyba zdałem (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) więc nie było źle. Fakt, że było dużo rzeczy nowych, które się nigdy wcześniej nie pojawiały i bądźmy szczerzy, wątpię, że któraś szkoła na UTK robiła tak dokładnie takie schematy. Chyba, że to moja szkoła taka słaba (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) . W każdym razie dzielcie się wrażeniami. Pozdro ;D
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
A czego się spodziewałeś? Zadania w większości piszą teoretycy, a nie praktycy. Mnie rozłożyło zadanie, w którym trzeba było określić "co to jest?" i pseudo kod z elementami "x > 0 jako liczba dodatnia oraz x < 0 jako liczba ujemna". Halo... A gdzie ktoś zgubił wartość 0? Takich wpadek ogólnie było więcej i szczerze mówiąc to nie powinny one wystąpić. Ale niestety co roku piszący pytania walą podobne byki. Drugą rzeczą karygodną jest klucz dla informatyki lub matematyki. Czemu? Bo te przedmioty z założenia nie są możliwe do ujęcia w klucz z prostej przyczyny - każde zadanie można rozwiązać przynajmniej na kilka sposobów. Ten kto zakłada, że da się tylko na jeden jest po prostu ograniczony (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Zadanie musiałoby być proste jak budowa cepa. A przecież nawet do obliczenia pola koła można użyć całki (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Na bank znalazłby się taki, który zrobiłby to więc po swojemu.
Ja najbardziej chyba podchwytliwe zadanie dostałem kiedyś na Technice cyfrowej. Prowadzący dał nam dłuuuuugi ciąg binarny i kazał go podzielić przez binarne 16. Samo dzielenie binarne to dla niektórych już była magia. Gdy sobie na boku kartki jednak podzieliłem to zauważyłem prostą rzecz... to było zwykłe przesuwanie przecinka o kilka miejsc w lewo. Ale na najprostsze rozwiązania człowiek czasem po prostu nie wpadnie od razu, bo ma wyryte schematy obliczania. Prowadzący przy oddawaniu kartek się po prostu śmiał z tych, którzy tego nie tknęli i nieco żartował z tych, którzy dzielili, ale jako że rozwiązali to uczciwie dał im punkty. Tak samo jak nauczają tylko kilku głównych metod rozwiązywania równań różniczkowych. Mi przed egzaminem dała starą książkę ze studiów (wydanie chyba z lat 60 ubiegłego wieku) do analizy emerytowana nauczycielka. Gdy zobaczyłem przynajmniej ze 20 metod stosowanych do różnych przypadków to skakałem z radości, bo za rozwiązanie różniczek była połowa punktów na egzaminie. Znając wszystkie metody z tej książki ( w porównaniu do kilku z zajęć ) po zobaczeniu równań, wiedziałem której z nich użyć, by rozwiązać je kilka razy szybciej. A to dało mi mnóstwo dodatkowego czasu na rozwiązanie pozostałych zadań. Tak się bowiem składa, że w pewnych przedmiotach następuje zmniejszenie wymagań. Im nowsze podręczniki, tym gorsze, bo mniej materiału zawierają przydatnego. Sam zgrzytam zębami gdy obecna informatyka to coraz bardziej układanie z klocków. I to widać choćby w robieniu przez "programistów" byków podczas operacji na wskaźnikach w C choćby. Kompletnie nie rozumieją ich działania i potem się dziwią że program sypie "Segmentation fault" (sam tego komunikatu nienawidziłem (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 23:50 |