![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 265 Pomógł: 4 Dołączył: 30.08.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
oto kolejny problem, na którego jest wiele możliwości rozwiązania i nie wiem która najlepsza (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Tworzę grę w php, i każdy użytkownik (gracz) będzie mógł sobie kupować w sklepie przedmioty (broń, jedzenie itp.) No i pytanie brzmi jak najlepiej (optymalnie) przechowywać te przedmioty w bazie ? 1. Stworzyć nową tabele która będzie je przechowywała(1 posiadanie przedmiotu 1 rekord) ? - tylko jak będzie 1000 graczy i każdy będzie miał 100 przedmiotów to ilość rekordów wyniesie 100 000:/ 2. Przechowywać przedmioty oddzielone przecinkami w oddzielnym polu w tabelipostaci ? - trochę potem będzie roboty z przetwarzaniem tego pola 3. Stworzyć tabele z przedmiotami i w polach przechowywać id użytkowników którzy je mają? 4. Stworzyć tabele z przedmiotami i w polu w tabeli z graczami przechowywać id przedmiotów jakie posiada ? Taki możliwości mi na razie przychodzą do głowy. Może ktoś ma lepszy pomysł ? Co będzie najwydajniejsze ? Ten post edytował GreenGo 26.05.2010, 15:30:26 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 265 Pomógł: 4 Dołączył: 30.08.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No tak ale czy jeśli np. będzie w tej tabeli 100000 rekordów to to nie będzie za bardzo obciążać bazy jak dla każdego uzytkownika trzeba będzie odczytywać jego przedmioty ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 00:43 |