![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 265 Pomógł: 4 Dołączył: 30.08.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
piszę grę RPG w php i mam takie pytanko. Jak najlepiej zrobić ze zmieniającymi się statystykami takimi jak np. punkty życia ? Jest to wartość, która jest dość płynna. Jest wartość maksymalna ale obecne posiadane punkty zmieniają się z każdą walką. Czy najlepiej jest w tej samej tabeli stworzyć nowe pole zapamiętujące aktualną wartość punktów życia czy może to rozwiązać inaczej ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Zauważ jednak, że potwory to także pewna wartość dynamicznie się zmieniająca. Raz trafisz na potwora A innym razem na C. Tak więc musisz mieć jakąś ich bazę/bibliotekę. Rozwiązania masz sumie różne do wyboru. Chyba jednym z sensowniejszych będzie zapis tego do bazy i później w razie potrzeb przesyłanie do cache serwera. Możesz też zrealizować to jako bazę plikową. Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety związane z czasem dostępu, łatwością edycji czy dodawania nowych danych. Tu musisz sam się zastanowić więc co będzie lepsze w Twoim przypadku, bo nie ma jednoznacznie prawidłowej odpowiedzi. Wiele zależy od częstotliwości użycia, ilości danych przy każdym z potworów czy choćby nawet ilości tych potworów.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 8.10.2025 - 23:19 |