![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 265 Pomógł: 4 Dołączył: 30.08.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
piszę grę RPG w php i mam takie pytanko. Jak najlepiej zrobić ze zmieniającymi się statystykami takimi jak np. punkty życia ? Jest to wartość, która jest dość płynna. Jest wartość maksymalna ale obecne posiadane punkty zmieniają się z każdą walką. Czy najlepiej jest w tej samej tabeli stworzyć nowe pole zapamiętujące aktualną wartość punktów życia czy może to rozwiązać inaczej ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 265 Pomógł: 4 Dołączył: 30.08.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To znaczy już teraz mam 2 tabele. Jedną z danymi do konta u jego ustawieniami a drugą z całą postacią ale myślę, że pobieranie danych z tych 2 tabel za pomocą jednego zapytania nie będzie trudne. Chodzi mi raczej czy tworzyć może jeszcze jedną tabele czasową do obsługi takich właśnie zmieniających się wartości czy rozwiązać to za pomocą dodatkowych pól w tabeli z statystykami postaci ?
Mam też drugie pytanie. Jako, że naturalnie będzie można walczyć z potworami, to czy te potwory oraz ich statystyki trzymać w bazie czy raczej tworzyć/generować je w php ? One będą miały stałe parametry (życie, siła, szybkość itp.) więc chyba lepszym wyjściem będzie robienie tego na poziomie php niż zwiększanie ilości zapytań do bazy. No i jeśli zrobić to pomijając bazę, to jaki wzorzec będzie najlepszy do prostego tworzenia różnych potworów ? Simply Facotry, Factory Method, nadadzą się? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 7.10.2025 - 18:25 |