![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 80 Pomógł: 0 Dołączył: 20.10.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam wszystkich! ostatnimi czasy nurtują mnie 2 pytania odnośnie pozycjonowania stron. Nie jestem pewien czy znalazłem sie w odpowiednim miejscu na tym forum i czy na odpowiednim forum, ale wydaje mi się, że zdecydowana większość z Was miała doświadczenia w tej dziedzinie. Przejdę może od razu do rzeczy...
1. Czy istnieje różnica między wszędzie polecanym stosowaniem znaczników <h1>Tekst</h1> a np. <font size='5'>Tekst</font>? Mam na myśli to, że zastosowanie któregoś z tych znaczników będzie miało większy wpływ na pozycjonowanie od zastosowania drugiego? 2. Czy można/warto używać różnych odmian słowa kluczowego np: serwis, serisu, serwisy, serisów, jeśli przypuszczając, na stronie istnieje tylko jedna z tych odmian (np.serwisu) Mam na myśli <META NAME="Keywords"... Bardzo proszę o odpowiedzi na te pytania. Ten post edytował jagon 18.05.2010, 22:51:34 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Motyl-pl poruszył co jest istotne przy pozycjonowaniu, a więc ja nieco to poszerzę:
1. Title - powinno być maksymalnie dużo słów kluczowych, ale z sensem, bo przenoszenie tam po prostu mety jest głupotą. Ważniejsze słowa powinny być bliżej początku tekstu. 2. Nagłówki, em, strong - wyróżnienia słów, mogą być traktowane jako swego rodzaju słowa kluczowe 3. Anchor tekst, alt, tytuł linka - tekst odnośnika, jego tytuł czy alternatywny tekst obrazka też są brane pod uwagę. Stąd formuła w stylu: gdzie klasa CSS "niewidoczne_dla_usera" nadaje atrybut display:none sprawiają, że masz mocne zagęszczenie tych elementów + niewidoczny dla usera (ale robota już tak) span ze słowem ![]() 4. Brak nachalności linków. Im więcej linków na stronie prowadzących do tego samego - tym gorzej. Linki prowadzić powinny do różnorodnych rzeczy. Pozycjonowanie polega na tym by to inne wartościowe serwisy prowadziły do Ciebie. 5. Prawidłowa struktura semantyczna strony i brak błędów! - wiele osób to olewa, ale jest ważne. Prawidłowa strona jest szybko indeksowana przez roboty przez co do indeksu trafia więcej podstron naszego serwisu w tym samym czasie. 6. Sitemapa dobra - dobra nie znaczy ogromna. Powinieneś wybrać z jaką częstotliwością powinna być odwiedzana (daily, weekly, monthly), jaką ma ważność względem wszystkich w serwisie. Główna - 1, mocno istotne jak te z menu - 0.8, mniej ważne - 0.6, ciekawe rzeczy - 0.4, drobnica - 0.3, ale to oczywiście zależne od upodobań. Ja dałem tylko przykład 7. Ładne SOE-friendly url (mod rewrite) - pozycja strony zależy też od adresu. Te zawierające w nazwie słowa kluczowe będą lepiej pozycjonowane. Lepszy http://www.domena.pl/artykuł_o_SEO,21 niż http://www.domena.pl/artykul.php?id=21 8. Nie dubluj treści i samych stron - Ta sama strona Twojego serwisu dostępna pod różnymi adresami będzie uznana za kopię i uznane obie za niepożądany duplikat. Zrezygnuj więc z takich, a jeśli nie możesz, ustaw w sitemapie tylko jeden z nich. 9. Strony wykorzystujące mocno JavaScript do zmiany strony wyglądają może i fajnie ale większość robotów z nimi nie zrobi nic. Bo jak zaindeksować coś, co ma układ w którym treść jest generowana AJAXowo choćby i robot na bank po wejściu na stronę nie widzi porządnej jej części, linków menu czy innych tego typu ważnych elementów. To tylko jedne z wielu rzeczy na które powinno się zwracać uwagę przy pozycjonowaniu. Poczytaj więcej o tym temacie bo ja tylko na szybko parę rzeczy istotnych wymieniłem. PS: Mało znane, ale ważne jest jeszcze coś. Brak agresywnej kampanii reklamowej. Pozycjonowanie powinno być rozłożone w czasie. Jeśli w krótkim odcinku czasu pojawi się ogrom odnośników do jednej strony i te odnośniki choć w różnych miejscach netu są, ale wyglądają identycznie, możesz zostać uznany przez roboty za spamera i wyrzucony z indeksu nawet (!). Dlatego nie szalej z narzędziami do automatycznego umieszczania Cię w katalogach jako wpisy na blogach czy preclach. Może to odnieść odwrotny skutek do zamierzonego. Sam przerabiałem problem usunięcia strony z indeksu google, ale za coś innego. Idiotyczny system tworzenia linków powodujący duplikaty stron w serwisie sprawił, że w pewnym momencie google się zbuntował ![]() -------------------- Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 675 Pomógł: 286 Dołączył: 15.06.2009 Skąd: Wieliczka Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Stąd formuła w stylu: gdzie klasa CSS "niewidoczne_dla_usera" nadaje atrybut display:none sprawiają, że masz mocne zagęszczenie tych elementów + niewidoczny dla usera (ale robota już tak) span ze słowem ![]() a ja czytałem, że coś takiego podchodzi pod black SEO i można za to zostać zbanowanym w wyszukiwarce ![]() co do pozycjonowania to chyba najprościej zaangażować się w wymianę linkami/butonami z serwisami o podobnej tematyce ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 19:14 |