Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Poziom informatyki w polskich szkołach
WebCM
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 375
Pomógł: 20
Dołączył: 28.07.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O informatyzacji polski i zacofaniu polskich szkół już pisałem, ale może warto poruszyć ten temat także na forach.

Poziom informatyki w polskich szkołach jest na miernym poziomie. Wniosek nasuwa się natychmiast: musimy uczyć się sami. Poza tym jest za mało czasu, aby szczegółowo omówić tematy i nauczyć dobrych praktyk. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif)

W szkole podstawowej spotykałem się z różnymi rewelacjami (wpiszcie to w Google):
Cytat
AKAPIT - fragment tekstu między dwoma naciśnięciami klawisza ENTER

Chyba nic się nie zmieniło. Nauczyciele dalej powtarzają głupoty z prehistorycznych książek. Dawno już nie pisałem nic w Wordzie, ale w przypadku OpenOffice to kompletna bzdura. Przy domyślnej konfiguracji Enterem tworzymy nowy akapit, a zwykłe przejście do nowej linii kombinacją SHIFT+ENTER. (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

Szkoła podstawowa
Kiedyś szkoły miały 4 godziny do rozplanowania i tak chyba jest nadal. Można ten czas wykorzystać optymalnie i wcale nie potrzeba więcej. W gimnazjum tylko 2 godziny. Stanowczo za mało. Można wyrzucić godzinę techniki na rzecz informatyki. Rodzą się pytania:

1. Po co uczyć obsługi Painta?
Przecież on nie nadaje się do zaawansowanej obróbki grafiki ani algorytmów do bezstratnego skalowania obrazów! Nie mówi się o istnieniu innych programów graficznych, przeglądarek zdjęć... Zrobiłem jednak eksperyment: powiększyłem zdjęcie o 200% w Paincie oraz IrfanView (z opcją "metoda zwykła (szybciej, gorsza jakość)". Który wygrał? Zaskoczę Was - Paint. Wynika z tego, że jakiś algorytm zastosowali. Jednak nawet Lanczos nie radzi sobie z deformacjami.

A jeśli już uczyć Painta - cały materiał można zrealizować na 2 złączonych lekcjach. Bardziej zaawansowani są ograniczeni - brak gradientów, filtrów, zaawansowanego zaznaczania, warstw, przekształceń perspektywy [...]

2. Czy szkoła uczy myślenia, czy tylko ściśle określonych schematów?
Aby zaznaczyć wszystko, klikamy: Edycja -> Kopiuj
Aby zmienić rozmiar marginesów lub stron, klikamy: Plik -> Ustawienia strony
Aby włączyć internet, klikamy dwukrotnie niebieskie E na pulpicie

To takie przykłady wymyślone z palca. Wydaje mi się, że użytkownik musi znać podstawy albo nauczyć się ich przez doświadczenie i z innych źródeł, aby przestał myśleć schematami. Później zmieni się interfejs w programie i koniec. Bez przeszkolenia się nie obędzie (w pracy i tak są konieczne, aby pracownicy jak najszybciej go opanowali).

Większość programów (a szczególnie dołączone do systemu Windows) mają pomoc. Nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego menu, ale warto wspomnieć, że coś takiego istnieje. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

3. Czy warto tłuc Worda i Excela przez wszystkie lata?

Programy biurowe są bardzo przydatne w pracy, w szkole, w domu, na konferencjach... Ostatnio zyskują na popularności internetowe aplikacje (Google Docs) lub narzędzia do konkretnych celów, które częściowo je wypierają. Mimo wszystko trzeba uczyć Worda, Excela, PowerPointa, Accessa i ewentualnie innych programów biurowych. Należy dopuścić też OpenOffice. Pozostaje pytanie, ile godzin na to przeznaczyć.

Okazuje się, że nie można efektywnie przerobić wszystkich funkcji na kilku lekcjach. Obsługi można zapomnieć, niektóre rzeczy pominąć, dlatego powtarza się umiejętności i rozszerza w gimnazjum i szkole średniej. Wprowadzanie zaawansowanych czynności w podstawówce też jest przegięciem.

Musimy pamiętać, że informatyka to nie tylko Word i Excel. To bardzo szeroka dziedzina! Zatem ile czasu nauczyciele powinni poświęcać na pakiety biurowe? Program jest bardzo nieścisły.

4. Czy uczyć obsługi komputera od podstaw?

Wydaje się, że w 2010 roku każdy opanował system. Zaryzykuję stwierdzeniem, że większość nie zna nawet 10% funkcji, które oferuje - tak, dostępnych z GUI. (IMG:style_emoticons/default/dostal.gif)

Na pewno w IV lub V klasie trzeba uczyć SZCZEGÓŁOWEJ obsługi narzędzi:
1. Kalkulator (można przypiąć do menu Start lub stworzyć skrót bliżej)
2. Wyszukiwarka (wzmianka, aby nie usuwać przypadkowych plików)
3. Wyszukiwanie pomocy w systemie i w Internecie
4. Trochę o funkcjach przeglądarek (oraz o tym, że IE != Internet)
5. I przede wszystkim - nie bać się komputera!

5. Dlaczego tak mało mówi się o bezpieczeństwie?

Tylko dobry nauczyciel porządnie omówi temat bezpieczeństwa - może nawet w praktyce - tu przydałyby się aplikacje do wizualizacji groźnych sytuacji, aby wszystkim wiedza została w głowach.

6. Czy jesteśmy przygotowani do ewolucji informatycznej?

Teraz praktycznie wszędzie wykorzystuje się komputery. Obsługa komputerów dzisiaj nie stanowi żadnego problemu, ale ich użytkownicy mają poważne braki teoretyczne. Kto choć trochę interesuje się komputerami, podstawowej teorii sam się nauczy, dojdzie do konkluzji, ale to za mało.

O tym, że istnieją inne systemy operacyjne, coś tam może posłyszeli (tylko w którym kościele?) (IMG:style_emoticons/default/blinksmiley.gif)

7. Programowanie na poziomie podstawowym - za czy przeciw?

Czy uczyć programowania w klasach bez profilu INF? Zostawiam do dyskusji. Mimo wszystko elementy algorytmiki i innych systemów liczbowych powinny być obowiązkowe na poziomie podstawowym.

8. Poziom informatyki w klasach INF

Pozostawię bez komentarza. Tragedia. (IMG:style_emoticons/default/mad.gif)

Dyskutujmy

Może dojdziemy do ciekawych wniosków.

Dlaczego Polska ma tak dobrych informatyków? Po prostu uczą się sami z różnych źródeł i praktykują (IMG:style_emoticons/default/guitar.gif)

@blooregard: w ostatniej chwili zorientowałem się, że temat wysłałem do KiO zamiast do Hydeparku. Było za późno na zmianę.

Ten post edytował WebCM 26.03.2010, 21:45:23
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
#luq
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 589
Pomógł: 91
Dołączył: 22.05.2008
Skąd: Gliwice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ogólnie wszyscy mówicie o LO i w tym temacie z większością się zgadzam. Liceum Ogólnokształcące to twór w którym informatyka = obsługa komputera, pakiet biurowy etc. Na rozszerzeniu programowanie w Pascalu i okej. Wydaje mi się, że tyle powinno starczać bo to jest Liceum Ogólnokształcące.

Natomiast ja z racji tego, że chodzę do technikum na profil tech. informatyk, chciałbym trochę o tym napisać. Muszę przyznać, że przedmiotów zawodowych jest trochę i patrząc na to czego się człowiek powinien nauczyć, powinien skończyć po 4 latach z bardzo dobrymi podstawami na studia.
Najlepiej jak napiszę na moim prywatnym przypadku. Przelecimy po przedmiotach:

- Urządzenia techniki komputerowej - typowa szczegółowa budowa komputera, elektronika elementów wchodzących w skład komputera jak i wszystkiego co można stawiać przy nim... Jakby się tak przyjrzeć, dość interesujący przedmiot, w którym pewno mało osób przychodzących na tech. informatyka ma jakieś pojęcie. Pamiętam przepisywanie książki i nauczyciela, elektronikiem zresztą, który na pytania o rozwinięcie tematu nie bardzo chciał odpowiadać. Pamiętam lekcję na której była mowa o przerzutniku RS. Narysowaliśmy jakiś schemat, tabelkę przejść i tak się człowiek zastanawiał dlaczego tak jest. Jako, że kupiłem sobie książkę z tego przedmiotu i zajrzałem do tego tematu o przerzutnikach wyczytałem tylko rozwinięcie skrótu RS (reset - set) i wszystko stało się jasne. Szkoda, że profesor zapomniał o tym wspomnieć bo jestem pewien, że 90% klasy załapało by bez problemu o co chodzi.

- Oprogramowanie biurowe - miałem bardzo fajnego nauczyciela przez połowę pierwszej klasy. Jego lekcję była naprawdę ciekawe, co zajęcia wielka prezentacja na której szczegółowo opisywał każdy zakamarek Worda czy Excela. Pamiętam kartkówki i "liczę do trzech, kto nie odda kartki ten otrzyma jedynkę" i nie było zmiłuj (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Potem przez rok przepisywanie z kartek do Excela kolorowych tabelek, z kobietą która była zapewne po kursach informatycznych, a aktualnie mam z człowiekiem który jest matematykiem i sam do tego się przyznał na pierwszej lekcji. Jednak uważam, że lekcję z nim stoją na bardzo dobrym poziomie Pamiętam jak dał zadanie w Excelu, żeby obliczyć wartość funkcji kwadratowej w 9 punktach i narysować do tego wykres który miał być symetryczny, co nie było takie proste (trudne też nie). Imho ciekawe zadanie. Teraz robimy SQL`a i chodź znam jakieś tam podstawy i tak naprawdę się nudzę, zdarza mi się coś dopowiedzieć. Ciesze się, że chodź tego klasa może się nauczyć.

- Systemy operacyjne i sieci komputerowe - aktualnie mam z kolesiem, którego uważam za najlepszego nauczyciela z przedmiotów zawodowych. Specjalista w tym co robi, wiedzę ma ogromną i umie ją wykorzystać. ~konole piszesz o wyższości Linux`a, dobra nie będę się do tego odnosił, ale uważam (i chyba się nie mylę), że nie masz odpowiedniej wiedzy z zakresu Windowsa, a tym bardziej Linux`a żeby porównywać oba systemy. Linux jest fajny, genialny do zabawi sieciami, Windows nie jest zły i zapewniam, że ma elementy lepsze, jak np. uprawnienia.

- Grafika i multimedia - boli mnie to, że ludzie myślą, że grafika komputerowa to obsługa programu graficznego. Szkoda, że w taki sposób jest to nauczane. Oczywiście nie powiem, że nie powinno się uczyć obsługi Corela, Gimpa czy Photoshopa, ale warto by powiedzieć o kanale alpha, tym jak się robi skale szarości czy inny prosty filtr, jakaś tam teoria kolorów jest (nie wiem nie znam się na tym ;]). Uważam, że programu może się nauczyć każdy, ja jakichś tam podstaw Photoshopa nauczyłem się sam i nie widzę w tym problemu. Pamiętam przedmiot miałem z kobietą która pracowała na Corel`u ver. 2 w przeszłości ;] Teoretycznie więc powinna się znać, niestety tak nie było...

- Programowanie - jestem zdania, że tego przedmiotu nikt nikogo nie nauczy, może przekazać podstawy, ale najtrudniej nauczyć się myśleć a tego już nikt nie przekaże. Trzeba samemu przysiąść i się zacząć uczyć. Podejście do tego przedmiotu nauczycieli jest ihmo złe. Bo lecą z materiałem a zapominają o tym, że na początku warto poświęcić kilka godzin na zadanie błahych problemów na forum klasy i skłonić do rozwiązania ich. Nie programować bo język jest tylko narzędziem. W technikum są przerabiane 3 języki (Pascal, C++, Java), ale dlaczego każdy z nich ma być omawiamy przez rok? Umiejąc programować, każdy z nich tak naprawdę jest niejako rozszerzeniem poprzedniego. Na starcie chyba warto by poświęcić więcej czasu Pascalowi i jakby wszyscy załapali to podstawowa składnia C++ to jest 1 lekcja, a potem powinno się jechać ze "smaczkiami" C++.

- Specjalizacja - w moim przypadku Aplikację internetowe - chodź z profesorem bardzo się lubimy i tak dalej, to uważam, że jest kiepski w te klocki. Koniec roku się zbliża i po prawie roku tego przedmiotu cały czas mamy HTML`a, często chętnie dopowiadam na lekcjach, ostatnio zaproponowałem zrobienie kilkugodzinnej prezentacji i przejechaniu się po najbardziej popularnych technologiach webowych bo uważam, że dlaczego nie podzielić się moją skromną wiedzą, może to kogoś zaciekawi, jeśli jest szansa pomóc nauczycielowi który jest w porządku, bo umie się przyznać, że czegoś nie wie, to why not (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)

Podsumowując mój wywód. Teoretycznie po technikum człowiek powinien wyjść z dość dużymi podstawami na studia w praktyce no bywa nie tak kolorowo, a wszystko tak naprawdę zależy od nauczyciela. Tak naprawdę nie musi być to ekspert, bo co za problem poszukać materiałów na necie, pouczyć się razem z uczniami. Przykład matematyka (zresztą bardzo dobrego) przekazuję wiedzę bardzo dobrze, stara się nauczyć, o wszystko można zawsze spytać a jak czegoś nie wie to mówi to, a nie zgrywa, że pozjadał wszystkie rozumy. Dla mnie tacy nauczyciele, którzy widzą w sobie bóstwo, to jedna wielka porażka, zresztą to tyczy się też "cywilów" ;]
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- WebCM   Poziom informatyki w polskich szkołach   26.03.2010, 21:19:11
- - blooregard   WebCM, nie jesteś nowym użytkownikiem forum. Powin...   26.03.2010, 21:21:35
- - TursoN   O poziomie informatyki w gimnazjum coś wiem: word,...   26.03.2010, 21:26:07
- - MateuszScirka   Chodzę do drugiej klasy liceum o rozszerzeniu Mat-...   26.03.2010, 21:40:13
|- - fifi209   Cytat(MateuszScirka @ 26.03.2010, 21:40...   26.03.2010, 22:00:21
- - webdice   Przepraszam nie czytałem poprzednich postów, ale j...   26.03.2010, 21:53:04
- - MateuszScirka   Niestety w moim mieście nie ma takich szkół, bynaj...   26.03.2010, 22:05:11
- - erix   A nie było już kiedyś podobnego tematu...? Co do ...   26.03.2010, 22:08:14
- - Długi   powiem tak: też wszystko zależy od szkoły, wiadomo...   26.03.2010, 22:13:23
- - WebCM   CytatWybacz, ale trzeba było iść do technikum... m...   26.03.2010, 22:56:42
- - Wicepsik   W tamtym roku miałem zajebistą babkę od oprogramow...   26.03.2010, 23:21:24
- - athabus   Akurat mam coś do powiedzenia z tej drugiej strony...   26.03.2010, 23:27:23
- - jareeny   a ja jestem w 2 klasie LO profil mat-inf i rozszer...   27.03.2010, 09:49:11
|- - fifi209   Cytat(jareeny @ 27.03.2010, 09:49:11 ...   27.03.2010, 10:24:52
- - erix   CytatWszystko musi być MS, jakby nie było tańszych...   27.03.2010, 11:23:33
- - Riklaunim   Ja w liceum bardzo dawno temu za czasów win 98 mia...   27.03.2010, 12:48:25
- - qba10   Ja aktualnie jestem w I klasie liceum mat/inf. Chc...   27.03.2010, 15:43:34
|- - athabus   Cytat(qba10 @ 27.03.2010, 15:43:34 ) ...   28.03.2010, 11:27:55
- - WebCM   Cytatbiologia, chemia - bo po co mi widzieć jak pr...   27.03.2010, 16:30:10
|- - rzymek01   Cytat(WebCM @ 27.03.2010, 16:30:10 ) ...   27.03.2010, 19:45:47
- - jareeny   Cytat(fifi209 @ 27.03.2010, 10:24:52 ...   27.03.2010, 20:17:32
- - Riklaunim   Szkoła i tak niewiele uczy, a w większości stawia ...   27.03.2010, 22:37:59
- - mike   A ja uważam dość przewrotnie. Mam zdanie, że nauka...   28.03.2010, 11:54:09
- - athabus   @mike - święte słowa - uważam dokładnie tak samo. ...   28.03.2010, 12:26:54
- - nasty   Zgadzam się z mike. Osobiście byłbym wkurzony gdyb...   28.03.2010, 19:14:54
- - Spawnm   To teraz pytanie czemu musieliśmy uczyć się polski...   28.03.2010, 19:19:21
- - piotrooo89   ja byłem w technikum informatycznym, po czym w 4 k...   28.03.2010, 19:41:07
- - thek   To i ja skrobnę "kilka słów". Jestem po ...   28.03.2010, 19:41:52
- - qba10   CytatSzkoła i tak niewiele uczy, a w większości st...   28.03.2010, 21:44:26
- - athabus   qba wież mi, że dobrze zrobiłeś. Nawet na studiach...   28.03.2010, 21:58:45
- - Zbłąkany   @WebCM: jesteś nauczycielem chemii, że piszesz tak...   29.03.2010, 14:45:23
|- - mike   Cytat(Zbłąkany @ 29.03.2010, 15:45:23...   29.03.2010, 15:49:15
- - konole   Kurczę, dawno nie pisałem a tu trafiłem na świetny...   29.03.2010, 19:12:09
|- - mike   Cytat(konole @ 29.03.2010, 20:12:09 )...   29.03.2010, 20:48:10
|- - konole   Cytat(mike @ 29.03.2010, 19:48:10 ) I...   29.03.2010, 21:08:51
- - Berg   Cytat(konole @ 29.03.2010, 22:08:51 )...   29.03.2010, 21:35:32
- - nasty   CytatI tak masz dobrze, temat przezroczystości jes...   30.03.2010, 07:07:36
- - batman   Poziom informatyki jest w zupełności porównywalny ...   30.03.2010, 07:22:02
|- - rzymek01   Cytat(batman @ 30.03.2010, 08:22:02 )...   30.03.2010, 19:27:51
- - thek   Nietoperku... Taga też miałem. Wypadł mi z głowy. ...   30.03.2010, 08:18:29
- - athabus   Batman nie masz racji co do nauczycieli informatyk...   30.03.2010, 08:30:14
- - Daiquiri   Cytat(konole @ 29.03.2010, 20:12:09 )...   30.03.2010, 09:20:56
|- - konole   Cytat(Daiquiri @ 30.03.2010, 08:20:56...   30.03.2010, 17:28:48
- - thek   Problem jest właśnie w tym, że nauczyciele w chwil...   30.03.2010, 09:24:41
- - blooregard   CytatTak na marginesie. Na mojej informatyce pozna...   30.03.2010, 09:31:14
- - thek   Konole... I tak dobrze, że cokolwiek na starcie po...   30.03.2010, 11:30:56
- - Daiquiri   Cytat(thek @ 30.03.2010, 12:30:56 ) P...   30.03.2010, 13:21:11
- - thek   Daiqi... Nie spierajmy się o wersje mikroprocesora...   30.03.2010, 13:57:32
- - Theqos   Nie ma się co dziwić, że takie macie wspomnienia. ...   30.03.2010, 14:07:45
- - mike   A to dlatego, że w tym smutnym jak piz... kraju je...   30.03.2010, 14:12:45
- - Daiquiri   Cytat(thek @ 30.03.2010, 14:57:32 ) D...   30.03.2010, 14:30:20
- - thek   No tak... Wyklikanie Wstaw -> Indeksy i spisy c...   30.03.2010, 14:50:32
- - athabus   thek, to nie jest dobry pomysł z tym podziałem. Te...   30.03.2010, 15:20:53
- - Wykrywacz   @thek nic nie stoi chyba na przeszkodzie, abyś zos...   30.03.2010, 15:26:28
- - WebCM   CytatJa osobiście dzieliłbym klasę na dwie grupy. ...   30.03.2010, 16:27:36
- - Daiquiri   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 17:27:36 ) ...   30.03.2010, 17:15:15
- - WebCM   Po to, aby wynieść coś nowego. Dyskutujemy teraz o...   30.03.2010, 17:28:46
- - Daiquiri   Cytat(konole @ 30.03.2010, 18:28:48 )...   30.03.2010, 18:49:03
- - mike   Osoby takie jak ~konole wykazują się niebywałym eg...   30.03.2010, 19:14:30
- - batman   Cytat(mike @ 30.03.2010, 20:08:48 ) I...   30.03.2010, 19:18:45
- - Wykrywacz   Straszne to są czasy gdzie trzeba ironiczne zdanie...   30.03.2010, 20:43:25
- - batman   Cytat(rzymek01 @ 30.03.2010, 20:27:51...   30.03.2010, 21:01:18
- - thek   Z tym podziałem na kumatych i debili chyba nie wsz...   30.03.2010, 21:06:28
|- - mike   A nie pomyślałeś, że jak ktoś nie chce się uczyć z...   30.03.2010, 21:12:47
- - WebCM   CytatOsoby takie jak [...] wykazują się niebywałym...   30.03.2010, 21:14:23
|- - mike   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 22:14:23 ) ...   30.03.2010, 21:18:03
- - drake88   Tak, poziom nauczania informatyki w szkole, np. mo...   30.03.2010, 21:17:56
- - batman   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 22:14:23 ) ...   30.03.2010, 21:34:15
|- - rzymek01   Cytat(batman @ 30.03.2010, 22:34:15 )...   30.03.2010, 21:56:51
- - #luq   Ogólnie wszyscy mówicie o LO i w tym temacie z wię...   30.03.2010, 21:48:40
- - jareeny   Mnie najbardziej rozśmieszyła z całego tego tematu...   30.03.2010, 22:12:23
- - athabus   Nie wiem, ale wielu ludziom wydaje się, że podstaw...   30.03.2010, 22:25:09
- - jareeny   No i tak jak już mówiono, w klasach bez rozszerzen...   30.03.2010, 22:30:14
- - Wykrywacz   @WebCM & @Konole Skoro uważasz że wszyscy na p...   30.03.2010, 22:42:14
- - WebCM   Już chyba wszystko powiedzieliśmy. Dla tych, którz...   30.03.2010, 22:46:50
- - Wykrywacz   I co chciałeś tym udowodnić? Bo tak nie bardzo wie...   30.03.2010, 22:50:18
- - Zbłąkany   @WebCM: Tak czytam Twoje posty i dochodzę do wnios...   30.03.2010, 23:10:43
- - Wykrywacz   CytatNie oszukujmy się, ale Excel nie jest lekarst...   30.03.2010, 23:20:51
- - erix   aaaaaaleście się rozpisali. Ja zacznę może od jed...   30.03.2010, 23:24:12
- - Wykrywacz   Ciekawe ile jeszcze lat potrwa usprawiedliwianie l...   30.03.2010, 23:31:19
- - WebCM   CytatPoza tym uczysz się za pieniądze podatnikówW ...   30.03.2010, 23:37:02
- - Zbłąkany   Wcale, bo po co rozliczać cokolwiek? Ciekawe, że w...   31.03.2010, 00:05:21
- - thek   Mike... Nie wyjeżdżaj mi z sarkazmem To byl tylko...   31.03.2010, 00:12:37
|- - mike   Cytat(thek @ 31.03.2010, 01:12:37 ) G...   31.03.2010, 07:44:24
- - nasty   konole: CytatTak wolę ścierać się na lekcji z czy...   31.03.2010, 06:36:09
- - phpion   Popieram mike'a i tych co są przeciwni zbyt wy...   31.03.2010, 08:05:43
- - thek   Nasty ma rację. Na studiach IT to matematyka i prz...   31.03.2010, 08:38:48
- - Daiquiri   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 18:28:46 ) ...   31.03.2010, 09:18:17
|- - morgan   Cytat(Daiquiri @ 31.03.2010, 10:18:17...   31.03.2010, 10:19:45
- - Wykrywacz   CytatJa do tej pory widzę mgr inż, który przejście...   31.03.2010, 09:58:17
- - Wykrywacz   Ale po co komuś wiedza co to jest kompilator,odbc ...   31.03.2010, 10:30:07
|- - morgan   Cytat(Wykrywacz @ 31.03.2010, 11:30:0...   31.03.2010, 10:41:18
- - Daiquiri   morgan, raczysz żartować trochę . Jeżeli ktoś wybi...   31.03.2010, 10:35:18
- - Daiquiri   Cytat(morgan @ 31.03.2010, 11:41:18 )...   31.03.2010, 11:02:49
|- - morgan   Cytat(Daiquiri @ 31.03.2010, 12:02:49...   31.03.2010, 11:47:35
- - Daiquiri   Cytat(morgan @ 31.03.2010, 12:47:35 )...   31.03.2010, 12:11:57
- - athabus   Cytat(morgan @ 31.03.2010, 12:47:35 )...   31.03.2010, 12:13:20
- - nasty   CytatAlgorytmika i podstawy jakiegoś języka nikomu...   31.03.2010, 12:48:09
- - thek   Morgan... Ale czasy teraz i 10-15 lat temu to eony...   31.03.2010, 12:51:39
- - piotrooo89   jak zobaczyłem maturę próbną z matematyki to ogarn...   31.03.2010, 13:00:36
2 Stron V   1 2 >


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 15.10.2025 - 06:49