Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Poziom informatyki w polskich szkołach
WebCM
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 375
Pomógł: 20
Dołączył: 28.07.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O informatyzacji polski i zacofaniu polskich szkół już pisałem, ale może warto poruszyć ten temat także na forach.

Poziom informatyki w polskich szkołach jest na miernym poziomie. Wniosek nasuwa się natychmiast: musimy uczyć się sami. Poza tym jest za mało czasu, aby szczegółowo omówić tematy i nauczyć dobrych praktyk. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif)

W szkole podstawowej spotykałem się z różnymi rewelacjami (wpiszcie to w Google):
Cytat
AKAPIT - fragment tekstu między dwoma naciśnięciami klawisza ENTER

Chyba nic się nie zmieniło. Nauczyciele dalej powtarzają głupoty z prehistorycznych książek. Dawno już nie pisałem nic w Wordzie, ale w przypadku OpenOffice to kompletna bzdura. Przy domyślnej konfiguracji Enterem tworzymy nowy akapit, a zwykłe przejście do nowej linii kombinacją SHIFT+ENTER. (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

Szkoła podstawowa
Kiedyś szkoły miały 4 godziny do rozplanowania i tak chyba jest nadal. Można ten czas wykorzystać optymalnie i wcale nie potrzeba więcej. W gimnazjum tylko 2 godziny. Stanowczo za mało. Można wyrzucić godzinę techniki na rzecz informatyki. Rodzą się pytania:

1. Po co uczyć obsługi Painta?
Przecież on nie nadaje się do zaawansowanej obróbki grafiki ani algorytmów do bezstratnego skalowania obrazów! Nie mówi się o istnieniu innych programów graficznych, przeglądarek zdjęć... Zrobiłem jednak eksperyment: powiększyłem zdjęcie o 200% w Paincie oraz IrfanView (z opcją "metoda zwykła (szybciej, gorsza jakość)". Który wygrał? Zaskoczę Was - Paint. Wynika z tego, że jakiś algorytm zastosowali. Jednak nawet Lanczos nie radzi sobie z deformacjami.

A jeśli już uczyć Painta - cały materiał można zrealizować na 2 złączonych lekcjach. Bardziej zaawansowani są ograniczeni - brak gradientów, filtrów, zaawansowanego zaznaczania, warstw, przekształceń perspektywy [...]

2. Czy szkoła uczy myślenia, czy tylko ściśle określonych schematów?
Aby zaznaczyć wszystko, klikamy: Edycja -> Kopiuj
Aby zmienić rozmiar marginesów lub stron, klikamy: Plik -> Ustawienia strony
Aby włączyć internet, klikamy dwukrotnie niebieskie E na pulpicie

To takie przykłady wymyślone z palca. Wydaje mi się, że użytkownik musi znać podstawy albo nauczyć się ich przez doświadczenie i z innych źródeł, aby przestał myśleć schematami. Później zmieni się interfejs w programie i koniec. Bez przeszkolenia się nie obędzie (w pracy i tak są konieczne, aby pracownicy jak najszybciej go opanowali).

Większość programów (a szczególnie dołączone do systemu Windows) mają pomoc. Nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego menu, ale warto wspomnieć, że coś takiego istnieje. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

3. Czy warto tłuc Worda i Excela przez wszystkie lata?

Programy biurowe są bardzo przydatne w pracy, w szkole, w domu, na konferencjach... Ostatnio zyskują na popularności internetowe aplikacje (Google Docs) lub narzędzia do konkretnych celów, które częściowo je wypierają. Mimo wszystko trzeba uczyć Worda, Excela, PowerPointa, Accessa i ewentualnie innych programów biurowych. Należy dopuścić też OpenOffice. Pozostaje pytanie, ile godzin na to przeznaczyć.

Okazuje się, że nie można efektywnie przerobić wszystkich funkcji na kilku lekcjach. Obsługi można zapomnieć, niektóre rzeczy pominąć, dlatego powtarza się umiejętności i rozszerza w gimnazjum i szkole średniej. Wprowadzanie zaawansowanych czynności w podstawówce też jest przegięciem.

Musimy pamiętać, że informatyka to nie tylko Word i Excel. To bardzo szeroka dziedzina! Zatem ile czasu nauczyciele powinni poświęcać na pakiety biurowe? Program jest bardzo nieścisły.

4. Czy uczyć obsługi komputera od podstaw?

Wydaje się, że w 2010 roku każdy opanował system. Zaryzykuję stwierdzeniem, że większość nie zna nawet 10% funkcji, które oferuje - tak, dostępnych z GUI. (IMG:style_emoticons/default/dostal.gif)

Na pewno w IV lub V klasie trzeba uczyć SZCZEGÓŁOWEJ obsługi narzędzi:
1. Kalkulator (można przypiąć do menu Start lub stworzyć skrót bliżej)
2. Wyszukiwarka (wzmianka, aby nie usuwać przypadkowych plików)
3. Wyszukiwanie pomocy w systemie i w Internecie
4. Trochę o funkcjach przeglądarek (oraz o tym, że IE != Internet)
5. I przede wszystkim - nie bać się komputera!

5. Dlaczego tak mało mówi się o bezpieczeństwie?

Tylko dobry nauczyciel porządnie omówi temat bezpieczeństwa - może nawet w praktyce - tu przydałyby się aplikacje do wizualizacji groźnych sytuacji, aby wszystkim wiedza została w głowach.

6. Czy jesteśmy przygotowani do ewolucji informatycznej?

Teraz praktycznie wszędzie wykorzystuje się komputery. Obsługa komputerów dzisiaj nie stanowi żadnego problemu, ale ich użytkownicy mają poważne braki teoretyczne. Kto choć trochę interesuje się komputerami, podstawowej teorii sam się nauczy, dojdzie do konkluzji, ale to za mało.

O tym, że istnieją inne systemy operacyjne, coś tam może posłyszeli (tylko w którym kościele?) (IMG:style_emoticons/default/blinksmiley.gif)

7. Programowanie na poziomie podstawowym - za czy przeciw?

Czy uczyć programowania w klasach bez profilu INF? Zostawiam do dyskusji. Mimo wszystko elementy algorytmiki i innych systemów liczbowych powinny być obowiązkowe na poziomie podstawowym.

8. Poziom informatyki w klasach INF

Pozostawię bez komentarza. Tragedia. (IMG:style_emoticons/default/mad.gif)

Dyskutujmy

Może dojdziemy do ciekawych wniosków.

Dlaczego Polska ma tak dobrych informatyków? Po prostu uczą się sami z różnych źródeł i praktykują (IMG:style_emoticons/default/guitar.gif)

@blooregard: w ostatniej chwili zorientowałem się, że temat wysłałem do KiO zamiast do Hydeparku. Było za późno na zmianę.

Ten post edytował WebCM 26.03.2010, 21:45:23
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
konole
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 275
Pomógł: 32
Dołączył: 21.03.2006
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Kurczę, dawno nie pisałem a tu trafiłem na świetny temat.

Traf chciał, że przez 1 klasę liceum nie miałem praktycznie informatyki, no cóż nauczycielka załatwiła sobie dziecko, ciężko było załatwić zastępstwo aż do połowy drugiej klasy.

Dostaliśmy szanownego profesora, który uczy w naszym liceum już od wielu lat - nie mógł nas wcześniej przejąć ze względu na wcześniej ułożony plan i podpisaną umowę ze szkołą. No ale mniejsza... pomyślałem sobie, że w końcu zacznę coś robić na tej informatyce.

Lekcja pierwsza
Jakież było moje uradowanie, kiedy wszedłem do sali i nie zobaczyłem tych badziewnych komputerów z zainstalowanym Windows Vista. Był XP. Na +, pomyślałem...

Wtedy starłem się z brutalną rzeczywistością. Otrzymaliśmy dane do logowania i hasła, po czym facet zaczął nam mówić, jak mamy skonfigurować sobie pulpit. I teraz (!UWAGA) - nie mogłem sobie ustawić jakiegoś pociesznego zdjęcia. Bo on nie lubi. Musiałem ustawić sobie kolor, bo to mniej rozprasza. Cóż, mniejsza o to, że 90% ustawiła sobie oczoje*ny różowy. Ale nie, to mniej przeszkadza niż panterka.

To był jednak słodki początek dramatu. Pokazał nam, jak zmapować dysk (ok, nie każdy może to wiedzieć) i... kazał do siebie przyjść, żeby pokazać, jak utworzyć skrót programu z dysku sieciowego (Taak, nie mylicie się. Dla oszczędności miejsca na naszych piecykach, wszystko jest trzymane na jednym dysku i odpalane tylko skrótem. No cóż, serwer obsługuje na lekcji 20 zapytań do tego samego programu).

Lekcja druga
Po jakże emocjonującym wstępie, mieliśmy przejść do głównego wątku - aktu kreacji. No i wymyślił nam. Uznał, że nauczymy się najłatwiejszego języka programowania (ok)... HTML (WTF?!). Nosz szlag mnie strzelił. Pokazał nam jak się tworzy strukturę dokumentu oraz... otworzył portal Gazeta.pl i powiedział, że ktoś musiał napisać każdą linijkę tego dokumentu. Tak tak, on nie tworzy się dynamicznie. To jest ciągle zmieniany plik i wstawiany na serwer. Bo i po co męczyć się z pisaniem czegoś większego, skoro to takie proste aktualizować ciągle pliki źródłowe.

Nie omieszkam wspomnieć o standardzie, który nam prezentował od samego początku. Do zmiany koloru tekstu używamy oczywiście
  1. <font color="">Tekst</font>
Bo i po co uczyć głupie dzieci, że to już przeżytek i wszystko załatwia się arkuszami stylów.

Lekcja trzecia
Praca domowa. Na to poświęciliśmy kilka godzin, żeby się nauczyć HTMLa. Kiedy przyszło zadać pracę domową, ten... zrobił gotową stronę i powiedział, że mamy wstawić do niego treść (sic!). To jest nasza praca domowa - sory, że bez polskich znaków, ale to pisał przez notatnik, a Mac inaczej mi tego nie otwiera.

Kod
Tematy stron WWW dla uczniůw w ramach tematu: HTML, strona WWW

1. matematyka
  - z historii matematyki
  - s?ynne twierdzenia, dowody, ciekawostki
  - s?awni  matematycy i ich odkrycia
  - polski wk?ad w rozwůj matematyki

2.Informatyka
- historia pierwszych komputerůw
- s?awni informatycy i ich prace
- znane tematy i algorytmy w informatyce np fraktale, gra ?ycie itp
- polska informatyka i jej historia
- rozwůj technologii
- oprogramowanie

3. S?awni Polacy i ich wk?ad w rozwůj nauk úcis?ych
  - Kopernik
  - JÍdrzej Ćniadecki
  - Maria Curie-Sklodowska    
  - Wac?aw SierpiŮski


Z góry jednak zaznaczył, że dobrą ocenę można otrzymać tylko za pierwszy temat. No do ch**a pana pytam się, po co są dwa kolejne tematy? Odpowiedział, że lubi jak jest dużo tekstu na stronie, bo obecne strony są dla (powiedział to delikatniej) dla debili - dużo obrazków, brak treści. No ręce mi opadły.

Lekcja czwarta
Czyli jak to zrobić.

Szanowny prof. S. zaczął nam tłumaczyć jak ma wyglądać nasza praca. I zaczął pokazywać przykłady.

Robimy wykres f(x) = ax^2 + b (tak, to jest ten trudniejszy poziom).
Przygotowałem się, że będziemy używali jakiegoś narzędzia graficznego, bo zauważyłem, że na serwerze trzyma m.in. Gimpa, czy Adobe PS CS2. No cóż... otworzył painta i zaczął rysować krzywą. Kiedy się spytałem go, czy mogę użyć PS, bo nie zamierzam bawić się Paintem, odpowiedział: "Chcesz wytoczyć czołgi na jednego człowieka." Już krew się we mnie wzbierała, żeby odpowiedzieć ciętą ripostą. Ale powstrzymałem się.

Niestety, moje doświadczenia raczej się nie zmienią. Najbardziej dołujące jest to, że został mi jeszcze rok przebywania w jego towarzystwie.

PS. Aha, zapomniałem wspomnieć, że ów nauczyciel jest po prostu ślepy i po 15-20 latach pracy przy komputerze pisze dwoma palcami, wsadzają praktycznie twarz do klawiatury.

PS2. Ah no tak. Jak wg Was można nazwać pracę z windą? On to nazywa "dziubaniem po Windowsie"


JEZU CHRYSTE!

Ten post edytował konole 29.03.2010, 19:18:20
Go to the top of the page
+Quote Post
mike
post
Post #3





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 7 494
Pomógł: 302
Dołączył: 31.03.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(konole @ 29.03.2010, 20:12:09 ) *
(...) odpowiedział: "Chcesz wytoczyć czołgi na jednego człowieka." Już krew się we mnie wzbierała, żeby odpowiedzieć ciętą ripostą. Ale powstrzymałem się.
I bardzo dobrze Ci powiedział. Wyszedłbyś na idiotę próbując dyskutować.
Go to the top of the page
+Quote Post
konole
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 275
Pomógł: 32
Dołączył: 21.03.2006
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Cytat(mike @ 29.03.2010, 19:48:10 ) *
I bardzo dobrze Ci powiedział. Wyszedłbyś na idiotę próbując dyskutować.

Ty nie rozumiesz jego toku rozumowania. On WSZYSTKO robi Paintem. Ostatnio dziubał przed obrazkiem 200 x 100 i chciał zrobić przezroczyste tło. Jadąc ołówkiem i zamalowując po kolei każdy piksel + zapisywanie w Irfanie z kolorem przezroczystości. To normalne?
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- WebCM   Poziom informatyki w polskich szkołach   26.03.2010, 21:19:11
- - blooregard   WebCM, nie jesteś nowym użytkownikiem forum. Powin...   26.03.2010, 21:21:35
- - TursoN   O poziomie informatyki w gimnazjum coś wiem: word,...   26.03.2010, 21:26:07
- - MateuszScirka   Chodzę do drugiej klasy liceum o rozszerzeniu Mat-...   26.03.2010, 21:40:13
|- - fifi209   Cytat(MateuszScirka @ 26.03.2010, 21:40...   26.03.2010, 22:00:21
- - webdice   Przepraszam nie czytałem poprzednich postów, ale j...   26.03.2010, 21:53:04
- - MateuszScirka   Niestety w moim mieście nie ma takich szkół, bynaj...   26.03.2010, 22:05:11
- - erix   A nie było już kiedyś podobnego tematu...? Co do ...   26.03.2010, 22:08:14
- - Długi   powiem tak: też wszystko zależy od szkoły, wiadomo...   26.03.2010, 22:13:23
- - WebCM   CytatWybacz, ale trzeba było iść do technikum... m...   26.03.2010, 22:56:42
- - Wicepsik   W tamtym roku miałem zajebistą babkę od oprogramow...   26.03.2010, 23:21:24
- - athabus   Akurat mam coś do powiedzenia z tej drugiej strony...   26.03.2010, 23:27:23
- - jareeny   a ja jestem w 2 klasie LO profil mat-inf i rozszer...   27.03.2010, 09:49:11
|- - fifi209   Cytat(jareeny @ 27.03.2010, 09:49:11 ...   27.03.2010, 10:24:52
- - erix   CytatWszystko musi być MS, jakby nie było tańszych...   27.03.2010, 11:23:33
- - Riklaunim   Ja w liceum bardzo dawno temu za czasów win 98 mia...   27.03.2010, 12:48:25
- - qba10   Ja aktualnie jestem w I klasie liceum mat/inf. Chc...   27.03.2010, 15:43:34
|- - athabus   Cytat(qba10 @ 27.03.2010, 15:43:34 ) ...   28.03.2010, 11:27:55
- - WebCM   Cytatbiologia, chemia - bo po co mi widzieć jak pr...   27.03.2010, 16:30:10
|- - rzymek01   Cytat(WebCM @ 27.03.2010, 16:30:10 ) ...   27.03.2010, 19:45:47
- - jareeny   Cytat(fifi209 @ 27.03.2010, 10:24:52 ...   27.03.2010, 20:17:32
- - Riklaunim   Szkoła i tak niewiele uczy, a w większości stawia ...   27.03.2010, 22:37:59
- - mike   A ja uważam dość przewrotnie. Mam zdanie, że nauka...   28.03.2010, 11:54:09
- - athabus   @mike - święte słowa - uważam dokładnie tak samo. ...   28.03.2010, 12:26:54
- - nasty   Zgadzam się z mike. Osobiście byłbym wkurzony gdyb...   28.03.2010, 19:14:54
- - Spawnm   To teraz pytanie czemu musieliśmy uczyć się polski...   28.03.2010, 19:19:21
- - piotrooo89   ja byłem w technikum informatycznym, po czym w 4 k...   28.03.2010, 19:41:07
- - thek   To i ja skrobnę "kilka słów". Jestem po ...   28.03.2010, 19:41:52
- - qba10   CytatSzkoła i tak niewiele uczy, a w większości st...   28.03.2010, 21:44:26
- - athabus   qba wież mi, że dobrze zrobiłeś. Nawet na studiach...   28.03.2010, 21:58:45
- - Zbłąkany   @WebCM: jesteś nauczycielem chemii, że piszesz tak...   29.03.2010, 14:45:23
|- - mike   Cytat(Zbłąkany @ 29.03.2010, 15:45:23...   29.03.2010, 15:49:15
- - konole   Kurczę, dawno nie pisałem a tu trafiłem na świetny...   29.03.2010, 19:12:09
|- - mike   Cytat(konole @ 29.03.2010, 20:12:09 )...   29.03.2010, 20:48:10
|- - konole   Cytat(mike @ 29.03.2010, 19:48:10 ) I...   29.03.2010, 21:08:51
- - Berg   Cytat(konole @ 29.03.2010, 22:08:51 )...   29.03.2010, 21:35:32
- - nasty   CytatI tak masz dobrze, temat przezroczystości jes...   30.03.2010, 07:07:36
- - batman   Poziom informatyki jest w zupełności porównywalny ...   30.03.2010, 07:22:02
|- - rzymek01   Cytat(batman @ 30.03.2010, 08:22:02 )...   30.03.2010, 19:27:51
- - thek   Nietoperku... Taga też miałem. Wypadł mi z głowy. ...   30.03.2010, 08:18:29
- - athabus   Batman nie masz racji co do nauczycieli informatyk...   30.03.2010, 08:30:14
- - Daiquiri   Cytat(konole @ 29.03.2010, 20:12:09 )...   30.03.2010, 09:20:56
|- - konole   Cytat(Daiquiri @ 30.03.2010, 08:20:56...   30.03.2010, 17:28:48
- - thek   Problem jest właśnie w tym, że nauczyciele w chwil...   30.03.2010, 09:24:41
- - blooregard   CytatTak na marginesie. Na mojej informatyce pozna...   30.03.2010, 09:31:14
- - thek   Konole... I tak dobrze, że cokolwiek na starcie po...   30.03.2010, 11:30:56
- - Daiquiri   Cytat(thek @ 30.03.2010, 12:30:56 ) P...   30.03.2010, 13:21:11
- - thek   Daiqi... Nie spierajmy się o wersje mikroprocesora...   30.03.2010, 13:57:32
- - Theqos   Nie ma się co dziwić, że takie macie wspomnienia. ...   30.03.2010, 14:07:45
- - mike   A to dlatego, że w tym smutnym jak piz... kraju je...   30.03.2010, 14:12:45
- - Daiquiri   Cytat(thek @ 30.03.2010, 14:57:32 ) D...   30.03.2010, 14:30:20
- - thek   No tak... Wyklikanie Wstaw -> Indeksy i spisy c...   30.03.2010, 14:50:32
- - athabus   thek, to nie jest dobry pomysł z tym podziałem. Te...   30.03.2010, 15:20:53
- - Wykrywacz   @thek nic nie stoi chyba na przeszkodzie, abyś zos...   30.03.2010, 15:26:28
- - WebCM   CytatJa osobiście dzieliłbym klasę na dwie grupy. ...   30.03.2010, 16:27:36
- - Daiquiri   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 17:27:36 ) ...   30.03.2010, 17:15:15
- - WebCM   Po to, aby wynieść coś nowego. Dyskutujemy teraz o...   30.03.2010, 17:28:46
- - Daiquiri   Cytat(konole @ 30.03.2010, 18:28:48 )...   30.03.2010, 18:49:03
- - mike   Osoby takie jak ~konole wykazują się niebywałym eg...   30.03.2010, 19:14:30
- - batman   Cytat(mike @ 30.03.2010, 20:08:48 ) I...   30.03.2010, 19:18:45
- - Wykrywacz   Straszne to są czasy gdzie trzeba ironiczne zdanie...   30.03.2010, 20:43:25
- - batman   Cytat(rzymek01 @ 30.03.2010, 20:27:51...   30.03.2010, 21:01:18
- - thek   Z tym podziałem na kumatych i debili chyba nie wsz...   30.03.2010, 21:06:28
|- - mike   A nie pomyślałeś, że jak ktoś nie chce się uczyć z...   30.03.2010, 21:12:47
- - WebCM   CytatOsoby takie jak [...] wykazują się niebywałym...   30.03.2010, 21:14:23
|- - mike   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 22:14:23 ) ...   30.03.2010, 21:18:03
- - drake88   Tak, poziom nauczania informatyki w szkole, np. mo...   30.03.2010, 21:17:56
- - batman   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 22:14:23 ) ...   30.03.2010, 21:34:15
|- - rzymek01   Cytat(batman @ 30.03.2010, 22:34:15 )...   30.03.2010, 21:56:51
- - #luq   Ogólnie wszyscy mówicie o LO i w tym temacie z wię...   30.03.2010, 21:48:40
- - jareeny   Mnie najbardziej rozśmieszyła z całego tego tematu...   30.03.2010, 22:12:23
- - athabus   Nie wiem, ale wielu ludziom wydaje się, że podstaw...   30.03.2010, 22:25:09
- - jareeny   No i tak jak już mówiono, w klasach bez rozszerzen...   30.03.2010, 22:30:14
- - Wykrywacz   @WebCM & @Konole Skoro uważasz że wszyscy na p...   30.03.2010, 22:42:14
- - WebCM   Już chyba wszystko powiedzieliśmy. Dla tych, którz...   30.03.2010, 22:46:50
- - Wykrywacz   I co chciałeś tym udowodnić? Bo tak nie bardzo wie...   30.03.2010, 22:50:18
- - Zbłąkany   @WebCM: Tak czytam Twoje posty i dochodzę do wnios...   30.03.2010, 23:10:43
- - Wykrywacz   CytatNie oszukujmy się, ale Excel nie jest lekarst...   30.03.2010, 23:20:51
- - erix   aaaaaaleście się rozpisali. Ja zacznę może od jed...   30.03.2010, 23:24:12
- - Wykrywacz   Ciekawe ile jeszcze lat potrwa usprawiedliwianie l...   30.03.2010, 23:31:19
- - WebCM   CytatPoza tym uczysz się za pieniądze podatnikówW ...   30.03.2010, 23:37:02
- - Zbłąkany   Wcale, bo po co rozliczać cokolwiek? Ciekawe, że w...   31.03.2010, 00:05:21
- - thek   Mike... Nie wyjeżdżaj mi z sarkazmem To byl tylko...   31.03.2010, 00:12:37
|- - mike   Cytat(thek @ 31.03.2010, 01:12:37 ) G...   31.03.2010, 07:44:24
- - nasty   konole: CytatTak wolę ścierać się na lekcji z czy...   31.03.2010, 06:36:09
- - phpion   Popieram mike'a i tych co są przeciwni zbyt wy...   31.03.2010, 08:05:43
- - thek   Nasty ma rację. Na studiach IT to matematyka i prz...   31.03.2010, 08:38:48
- - Daiquiri   Cytat(WebCM @ 30.03.2010, 18:28:46 ) ...   31.03.2010, 09:18:17
|- - morgan   Cytat(Daiquiri @ 31.03.2010, 10:18:17...   31.03.2010, 10:19:45
- - Wykrywacz   CytatJa do tej pory widzę mgr inż, który przejście...   31.03.2010, 09:58:17
- - Wykrywacz   Ale po co komuś wiedza co to jest kompilator,odbc ...   31.03.2010, 10:30:07
|- - morgan   Cytat(Wykrywacz @ 31.03.2010, 11:30:0...   31.03.2010, 10:41:18
- - Daiquiri   morgan, raczysz żartować trochę . Jeżeli ktoś wybi...   31.03.2010, 10:35:18
- - Daiquiri   Cytat(morgan @ 31.03.2010, 11:41:18 )...   31.03.2010, 11:02:49
|- - morgan   Cytat(Daiquiri @ 31.03.2010, 12:02:49...   31.03.2010, 11:47:35
- - Daiquiri   Cytat(morgan @ 31.03.2010, 12:47:35 )...   31.03.2010, 12:11:57
- - athabus   Cytat(morgan @ 31.03.2010, 12:47:35 )...   31.03.2010, 12:13:20
- - nasty   CytatAlgorytmika i podstawy jakiegoś języka nikomu...   31.03.2010, 12:48:09
- - thek   Morgan... Ale czasy teraz i 10-15 lat temu to eony...   31.03.2010, 12:51:39
- - piotrooo89   jak zobaczyłem maturę próbną z matematyki to ogarn...   31.03.2010, 13:00:36
2 Stron V   1 2 >


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 14:57