![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 821 Pomógł: 111 Dołączył: 11.09.2006 Skąd: Biała Podlaska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zachciało mi się w moim projekcie przypisać każdemu użytkownikowi unikatowy kolor, więc postanowiłem wygenerować po 2-3 odcienie z każdego koloru. Niestety coś mi nie idzie, a nie odpuszczę do póki nie zrobię (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Kolory są wyświetlane w systemie 16stkowym więc powstał mi oto taki kodzik... Niestety generuje on po 16 odcieni każdego koloru, a ja chce tylko raptem po 2-3 z każdego. Potrzebuje jakiejś wskazówki (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Pozdrawiam Rysh. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
I po co tak nadmiarowo kombinować? Pomyśl wpierw ile około chcesz tych kolorów jako liczbę będąca sześcianem liczby naturalnej. czyli masz do wyboru:
1 -> 1 2 -> 8 3 -> 27 4 -> 64 5 -> 125 I gdy już wybierzesz to na tyle podziel 256. Przykład? Chcę mieć około 125, więc biorę i zaokrąglam w górę ceil(256/5) = ceil(51.2) = 52 Zero modulo, kombinowania wielkiego i minimum ilości pustych przebiegów pętli. Tylko dokładnie tyle ile trzeba.
Powód edycji: [thek]: Własciwie to nie masz ŻADNEGO pustego przebiegu pętli. Wszystkie Ci kolor zwrócą.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 01:08 |