![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 352 Pomógł: 9 Dołączył: 16.09.2005 Skąd: Rybnik Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam.
Mam problem z pewnym generatorem, pewnie sobie poradzę prędzej czy później, ale zapytam czy ktoś podobnego problemu nie miał już kiedyś? Chodzi o generowanie terminarzu spotkań do gry, czyli 1 vs 1 i każdy z każdy gdy było by 16 drużyn albo 20 Jakim łatwym sposobem można to w PHP wyświetlić żeby np wyświetlało się 16 kolejek //Edit by _)Martin(_ Witam. Znalazłem takie coś. Cytat Tylko jak taki generator mógł wyglądac do strony php Bo na tym mi zależy (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) PozdraWiam Pa Ten post edytował _Martin_ 2.03.2010, 08:13:37 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Więc byś nie musiał za dużo myśleć zrób tak. Weź parzystą liczbę drużyn i zacznij od góry 2 kolumny w dół od najwyższej liczby i idź do 1 kolumny lecąc jak literka U. Teraz policz ceil(n/2) i do wszystkich pól oprócz pierwszego w 2 kolumnie zacznij dodawać ją i jeśli >= (n-1) to odejmij (n-1) wszędzie oprócz ostatniego elementu tablicy. On się nie zmienia nigdy. Dla nieparzystych jest mała zmiana. Też masz ceil(n/2) dodawane, ale odejmujesz n, gdy liczba >= n i masz zmieniać także pierwszy element 2 kolumny (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Kluczowe jest więc określenie czy masz do czynienia z parzystą, czy z nieparzystą liczbą drużyn oraz utworzyć pierwszą kolejkę. Reszta kolejek bazuje już na tej pierwszej. Od tego momentu wszystkie działania to w pętli obliczanie indeksu drużyn. To naprawdę już pikuś. Najtrudniejsze w całym zadaniu było "rozgryzienie" algorytmu dopasowania. Nie będę pisał Ci kodu bo mając podane przeze mnie informacje, napisanie generowania połowy kolejki to pryszcz. A potem zrobienie lustrzanej kopii to już śmiech na sali.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 04:07 |