![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 284 Pomógł: 0 Dołączył: 25.03.2007 Skąd: Globalna wioska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Gdzie mogę znaleźć obszernie opisane zagadnienie technologi: CRM? Nie za bardzo wiem z czym to się wiąże (tak jak nie widziałem co to jest CMS). Przeczytałem już podstawy wyszukane przez wujka Google ale jeszcze nie wiele wiem
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 49 Pomógł: 4 Dołączył: 16.07.2008 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To o czym napisał Cysiaczek to system ERP. CRM czyli Customer Relationship Management ma inne założenia chociaż bardzo często tworzy z ERP jeden system. CRM ma "dwie strony medalu". Jedna, nazwijmy ją frontendem, jest czysto komunikacyjna/wizerunkowa gdzie klientowi ułatwia i usprawnia się komunikację z firmą i pozwala mu na bieżąco monitować tą komunikację, jednocześnie tworząc pozytywny wizerunek firmy, wysyła mu materiały reklamowe dostosowane do indywidualnego profilu klienta itp. Druga strona , czyli backend, jest analityczna - zbiera i analizuje informacje o klientach, o najczęstszych reklamacjach i problemach zgłaszanych przez klientów, najczęściej wybieranych produktach itp. Czyli zbiera informacje biznesowe do analizy dla analityków biznesowych i product managerów. Wnioski z backendu są następnie wdrażane w życie we frontendzie.
Ogólnie jest to system bardzo złożony działający na pograniczu biznesu i informatyki. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 10.10.2025 - 10:04 |