![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 14.12.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Prowadze gre internetowa, w ktorej zalezy mi na tym, zeby 1 uzytkownik mial 1 konto. Ewentualnie maksymalnie jak to mozliwe utrudnic zalozenie 2 konta. W tej chwili mam rejestracje z aktywacja poprzez adres e-mail. Macie jakies inne pomysly? Po IP nie ma co sprawdzac, po przegladarce tak samo niestety :/ |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Opiekunowie Postów: 3 855 Pomógł: 317 Dołączył: 4.01.2005 Skąd: że ![]() |
@Pilsener, masz rację, tak się właśnie odbywa w praktyce. Oczywiście, że gracz usuwa cookie, zmienia przeglądarki, loguje się z kilku miejsc. Ale rejestrując wszelkie zdarzenia i mając odpowiednie narzędzie do porównania logów, sprawny admin znajdzie prędzej czy później powiązania. Gracze "dojrzali" nie podejmują ryzyka, bo nie chcą stracić konta w grze, przygodni albo szukający sensacji nie są dobrym materiałem na gracza, są raczej "sezonowi". Generalizując, jeżeli masz sporo danych odnoście ruchów gracza na koncie, nie pomoże graczowi usuwanie ciach, zmiana przeglądarki, wchodzenie przez proxy, itp. Bo np. gracz loguje się z jednego konta i przesyła na inne swoje konto surowce. Potem restartuje neostradę (albo wchodzi przez proxy lub używa innego łącza) i używa innej przeglądarki, żeby wejść na inne swoje konto. Jedyne powiązanie w takim wypadku to przesłane surowce. Jak na razie, nie ma się do czego przyczepić. Jednak po kilkunastu dniach, jest po sobotniej imprezie suto zakrapianej i musi mu się schemat... BINGO! Albo kiepsko się uczył i mama nałożyła bana na komputer ;p Loguje się u kumpla, który pomagał mu nielegalnie wspierać się surowcami albo wojskiem. BINGO!
Na właśnie takie przypadki administrator musi być przygotowany. Szczerze powiedziawszy, nie jest problemem odnaleźć graczy wykorzystujących illegal, znacznie trudniej odróżnić grających wg. zasad, ale będących w sieci z innymi. Może być to sieć osiedlowa, biblioteka, kafejka itp. tam loguje się spora grupa graczy, jedno ip, to samo cookie, kilkadziesiąt kont i na dodatek są w jednym klanie, plemieniu, itp. Powiązań mnóstwo, nie wiadomo, kto gra uczciwie a kto próbuje admina w misia zrobić. Reasumując - rejestracja wszystkich możliwych zdarzeń + porządne narzędzie do ich porównywania... EDIT. Po za tym, możemy u gracza wymóc niewyłączanie/nie kasowanie cookie... kasujesz, nie grasz. Ten post edytował Kshyhoo 5.02.2010, 12:01:37 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.10.2025 - 05:32 |