Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gry przeglądarkowe od kuchni
Daiquiri
post
Post #1





Grupa: Administratorzy
Postów: 1 552
Pomógł: 211
Dołączył: 7.07.2009
Skąd: NJ




Ciekawi mnie zagadnienie gier przeglądarkowych (tekstowych), a właściwie tego jak powstają (od strony technicznej). Interesuje mnie czy faktycznie do stworzenia takiej gry wykorzystany został "jedynie" PHP i jakaś baza danych czy skorzystano również z innych narzędzi (silników). Szukając informacji u wujka google mogę stwierdzić, iż powszechnie pisze się o grach przeglądarkowych jako o stercie kodu php i stosie zapytań do bazy. Innymi słowy, że nie jest to nic ponad zwykłego CMSa. Ot weryfikowalny system rejestracji, kilka formularzy i zaprzęgnięty CRON.

Wiem, że w Internecie jest mnóstwo informacji - ale w tym tona śmieci lub informacje od "speców" w stylu "PHP i MySQL styknie". Szczytem moich marzeń byłoby kilka słów od osób mających zielone pojęcie/doświadczenie w tej materii, na temat silników (np. Vallheru) i rzucenie kilku haseł, którym warto się przyjrzeć z bliska. I jeżeli ktoś stworzył takie cudo to mógłby się pochwalić ile czasu i energii w to włożył. Podzielenie się sprawdzonym (podkreślam sprawdzonym) linkiem z polskojęzyczną lub angielskojęzyczną zawartością mile widziany (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) .
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
thek
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Napisze tak... Twoje rozwiązanie już dąży w kierunku Real Time, a to na samym php jest w zasadzie niewykonalne. Tu trzeba by już kombinować pod kątem albo JAVA by uzyskać możliwość nie tylko w kierunku klient-> serwer, ale już full duplex, czyli także informacje idące w druga stronę, czyli zainicjowane przez sam serwer. Inaczej będziesz zmuszona do tworzenia czegoś w stylu AJAX ustawiony na wykonywanie się w pętli co ileś sekund. Im krótszy okres tym większy realizm, ale też mocne obciążenie serwera. Dlatego myślałbym o czymś w stylu:
plansza, grafika, animacje itp preloadowane, w miarę możliwości statyczne lub ściągane tylko w ostateczności. Sam AJAX zaś odpowiadałby za przesyłkę minimalnej ilości danych zmieniających się, czyli przykładowo ruch jednostek lub jakakolwiek akcja uchwycone w znaczniki czasu. Takie trochę pseudoturowe. Akcja miała by czas trwania jako wielokrotność okresu między odświeżeniami. W ten sposób przeciwnicy byliby częściowo uodpornieni na prędkość łącza. Tura 5-10 sekund pozwalałaby wykonać w miarę jakąś ilość rozkazów. Przy czym rozkazy z obu stron szły by nieco "na ząbki", znaczy początki/końce odświeżania wypadały by w środku tur przeciwnika, co pozwalało by odbierać przez bazę i aktualizować naprzemiennie ruchy wojsk wroga. Może zaprezentuję tok:
Robię ruchy, które lecą do bazy z AJAXa, a jako zwrotka dostaję pozycję wszystkich wojsk na mapie które uległy zmianom wraz z określeniem dokąd idą lub jaką akcję wykonują. Jeśli nie robiłbym nic, to i tak co pewien okres (owe 5-10s) dostaję odświeżone informacje o działaniach. Jako że każdy ruch to wielokrotność "tury", to mogę szacować kiedy dana jednostka zakończy działanie, dojdzie na określoną pozycję (koszta ruchu i akcji), co pozwala samemu podjąć pewne działania. Przy czym zmiany te byłyby samoaktualizowalne. O co mi chodzi? Ano fakt, że jeśli jednostki obie są w tym samym czasie w ruchu względem siebie to dystans się zmienia w każdej turze co pozwala im podjąć działania względem siebie w innym niż wyliczony czas. Strzały w końcu też lecą choćby i strzał w pozycję pewną może się zakończyć chybieniem jeśli przeciwnik zszedł z linii strzału lub zwiększeniem obrażeń jeśli się zbliżył bo "idzie po naszej linii strzału". Szarża kawalerii może się zaś nadziać na nadbiegających pikinierów, przez co straty konnicy będą większe. To już pole do pomysłowości jak algorytmy walki zaimplementować (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Daiquiri   Gry przeglądarkowe od kuchni   19.01.2010, 22:09:44
- - marcio   Jesli chodzi o "tekstowe" gry to mysle z...   19.01.2010, 22:34:25
- - bim2   To ja powiem tak. Napisałem klienta w którym można...   19.01.2010, 22:41:55
- - Daiquiri   Dzięki za odpowiedzi. A można by w tej materii pok...   19.01.2010, 23:18:06
- - marcio   Cytat(Daiquiri @ 19.01.2010, 23:18:06...   20.01.2010, 00:30:14
- - vokiel   Do flash'a są serwery, które mają ciekawą możl...   20.01.2010, 08:26:53
- - Daiquiri   Zastanawiam się jeszcze czy gry (stricte tekstowe)...   20.01.2010, 10:49:40
- - thek   Ja od dłuższego czasu ( czytaj: gdy mam czas i och...   20.01.2010, 11:31:08
- - Puciek   RE: Gry przeglądarkowe od kuchni   20.01.2010, 11:43:35
- - Daiquiri   Zastanawia mnie czy udałoby się zwinnie połączyć A...   20.01.2010, 12:11:58
|- - Puciek   Cytat(Daiquiri @ 20.01.2010, 12:11:58...   20.01.2010, 13:27:55
- - thek   Wracając do silnika jako pewnego kompletnego szkie...   20.01.2010, 12:23:16
- - blooregard   @Daiquiri, tak nagle zaczęłaś drążyc temat gry prz...   20.01.2010, 12:24:33
- - Daiquiri   Myślę o spłodzeniu czegoś co łączyłoby "staty...   20.01.2010, 12:47:08
- - thek   Czyli widzę, że coś podobnego do mojego zamysłu z ...   20.01.2010, 13:09:25
- - Daiquiri   Bardzo interesuje mnie właśnie kontrola całości at...   20.01.2010, 13:21:22
- - marcio   Puciek chyba byl pod wplywem % jak pisal posta bo ...   20.01.2010, 14:06:39
- - thek   Napisze tak... Twoje rozwiązanie już dąży w kierun...   20.01.2010, 15:03:01
- - Daiquiri   Tak, realtime interesowałby mnie w momencie ...   20.01.2010, 15:39:44
- - bim2   Cytat@bim2 Widziałam filmy na bodajże Youtubie - c...   20.01.2010, 16:55:45
- - thek   Dziękuję Daiquiri... W końcu ktoś docenia ich dług...   20.01.2010, 20:47:36
- - thomson89   Swego czasu grałem w świetną grę flasha: goal unit...   20.01.2010, 20:49:09


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 17.10.2025 - 11:07