![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Administratorzy Postów: 1 552 Pomógł: 211 Dołączył: 7.07.2009 Skąd: NJ ![]() |
Ciekawi mnie zagadnienie gier przeglądarkowych (tekstowych), a właściwie tego jak powstają (od strony technicznej). Interesuje mnie czy faktycznie do stworzenia takiej gry wykorzystany został "jedynie" PHP i jakaś baza danych czy skorzystano również z innych narzędzi (silników). Szukając informacji u wujka google mogę stwierdzić, iż powszechnie pisze się o grach przeglądarkowych jako o stercie kodu php i stosie zapytań do bazy. Innymi słowy, że nie jest to nic ponad zwykłego CMSa. Ot weryfikowalny system rejestracji, kilka formularzy i zaprzęgnięty CRON.
Wiem, że w Internecie jest mnóstwo informacji - ale w tym tona śmieci lub informacje od "speców" w stylu "PHP i MySQL styknie". Szczytem moich marzeń byłoby kilka słów od osób mających zielone pojęcie/doświadczenie w tej materii, na temat silników (np. Vallheru) i rzucenie kilku haseł, którym warto się przyjrzeć z bliska. I jeżeli ktoś stworzył takie cudo to mógłby się pochwalić ile czasu i energii w to włożył. Podzielenie się sprawdzonym (podkreślam sprawdzonym) linkiem z polskojęzyczną lub angielskojęzyczną zawartością mile widziany (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) . |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Czyli widzę, że coś podobnego do mojego zamysłu z prostą implementacją HoM&M (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Ja miałem zamiar ustalać zachowanie przed bitwą i według której toczyła by się bitwa. W stylu:
Łucznik atakuje wpierw jednostki dystansowe, no chyba że ma w bezpośrednim zasięgu jednostkę mogącą go podejść w 1 ruchu jeśli jest na tyle silna by go mocno uszkodzić, w przeciwnym wypadku ignorować. Jednostki dalekiego zasięgu mają w pierwszej kolejności blokować jednostki strzelające. Z kolei piechota miałaby na celu choćby blokować dostęp do łuczników lub stanowić osłonę silnych ale mało liczebnych oddziałów. Przy czym tego typu "rozkazy" byłyby definiowalne na zasadzie składania z klocków. Takie trochę taktyczne podejście (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Tyle że właśnie te "rozkazy" zajechały by serwer. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 19:34 |