![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Administratorzy Postów: 1 552 Pomógł: 211 Dołączył: 7.07.2009 Skąd: NJ ![]() |
Ciekawi mnie zagadnienie gier przeglądarkowych (tekstowych), a właściwie tego jak powstają (od strony technicznej). Interesuje mnie czy faktycznie do stworzenia takiej gry wykorzystany został "jedynie" PHP i jakaś baza danych czy skorzystano również z innych narzędzi (silników). Szukając informacji u wujka google mogę stwierdzić, iż powszechnie pisze się o grach przeglądarkowych jako o stercie kodu php i stosie zapytań do bazy. Innymi słowy, że nie jest to nic ponad zwykłego CMSa. Ot weryfikowalny system rejestracji, kilka formularzy i zaprzęgnięty CRON.
Wiem, że w Internecie jest mnóstwo informacji - ale w tym tona śmieci lub informacje od "speców" w stylu "PHP i MySQL styknie". Szczytem moich marzeń byłoby kilka słów od osób mających zielone pojęcie/doświadczenie w tej materii, na temat silników (np. Vallheru) i rzucenie kilku haseł, którym warto się przyjrzeć z bliska. I jeżeli ktoś stworzył takie cudo to mógłby się pochwalić ile czasu i energii w to włożył. Podzielenie się sprawdzonym (podkreślam sprawdzonym) linkiem z polskojęzyczną lub angielskojęzyczną zawartością mile widziany (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) . |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Wracając do silnika jako pewnego kompletnego szkieletu to myślę, że do pewnego momentu można się bez niego obyć. Chodzi mi oczywiście o wydajność. Gdy gra zaczyna się robić bardziej oblegana jako programista czegoś więcej niż tylko PHP zastanawiałbym się nad przepisaniem najbardziej narażonego na obciążenie kodu do wydajniejszego języka jakim jest C/C++ bo to mi skrypty CGI umożliwiają. Z czasem doszło by do całkowitego przepisania kodu i optymalizacja wiązała by się już z ulepszaniem struktur danych (upraszczanie) i algorytmów (usuwanie niepotrzebnych, nadmiarowych fragmentów lub zastępowanie ich wydajniejszymi).
Z innej strony spojrzawszy można by najpierw optymalizować algorytmy już na poziomie wybranej technologii, języka i dopiero gdy już osiągniemy optimum, przepisać do bardziej wydajnego języka. Ten post edytował thek 20.01.2010, 12:26:05 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 18.10.2025 - 07:25 |