Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gry przeglądarkowe od kuchni
Daiquiri
post
Post #1





Grupa: Administratorzy
Postów: 1 552
Pomógł: 211
Dołączył: 7.07.2009
Skąd: NJ




Ciekawi mnie zagadnienie gier przeglądarkowych (tekstowych), a właściwie tego jak powstają (od strony technicznej). Interesuje mnie czy faktycznie do stworzenia takiej gry wykorzystany został "jedynie" PHP i jakaś baza danych czy skorzystano również z innych narzędzi (silników). Szukając informacji u wujka google mogę stwierdzić, iż powszechnie pisze się o grach przeglądarkowych jako o stercie kodu php i stosie zapytań do bazy. Innymi słowy, że nie jest to nic ponad zwykłego CMSa. Ot weryfikowalny system rejestracji, kilka formularzy i zaprzęgnięty CRON.

Wiem, że w Internecie jest mnóstwo informacji - ale w tym tona śmieci lub informacje od "speców" w stylu "PHP i MySQL styknie". Szczytem moich marzeń byłoby kilka słów od osób mających zielone pojęcie/doświadczenie w tej materii, na temat silników (np. Vallheru) i rzucenie kilku haseł, którym warto się przyjrzeć z bliska. I jeżeli ktoś stworzył takie cudo to mógłby się pochwalić ile czasu i energii w to włożył. Podzielenie się sprawdzonym (podkreślam sprawdzonym) linkiem z polskojęzyczną lub angielskojęzyczną zawartością mile widziany (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) .
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
thek
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Ja od dłuższego czasu ( czytaj: gdy mam czas i ochotę (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) ) projektuję cms wraz ze zintegrowaną prostą gierką tego typu, by zastąpić trochę już okryty patyną system avatarów i rang użytkowników serwisu, gdzie aktywność nie tylko na polu gry, ale i w serwisie (posty, artykuły, newsy), wpływała by na rozwój postaci prowadzonej przez użytkownika. Sam silnik to tak naprawdę wspomniane już połączenie PHP+MySQL, a pewne zdarzenia oczywiście wywoływane CRONem. To wystarczy do wersji tekstowej. Jeśli dochodzi do tego interfejs Point&Click to oczywiście dla wygody używamy JS i związanego z nim AJAXa. Oczywiście można wybajerzać w kosmos wszystko, ale im więcej cudów-wianków w algorytmie tym bardziej kuleje wydajność. Ja dlatego choćby zarzuciłem pomysł z automatyczną walką turową na planszy definiowaną określonymi zachowaniami (miałem pomysł na coś w stylu przeglądarkowej wersji bitwy na heksach znanej z serii Heroes of Might & Magic) przez gracza przed starciem. Algorytm miałem, ale odrzuciłem z racji na dużą ilość rozgałęzień co sprawiało, że serwer by miał "ciepło" (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Za duża złożoność, co zajeżdżało by serwer. Przy rozsądnym planowaniu masz samych tylko skalowalnych tabel związanych z przedmiotami kilka (tabele: przedmioty, klasa przedmiotu, suffixy, prefixy, kilka złączeniowych). A to tylko przedmioty, nie mówiąc o świecie (przeciwnicy, lokacje, zadania, statystyki, umiejętności to tylko kilka spośród większej ilości). Jednak jak wspomniałem... Całość da się sprowadzić do php + baza i ewentualnie grafika+AJAX gdy ma to być więcej niż tekstowe.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Daiquiri   Gry przeglądarkowe od kuchni   19.01.2010, 22:09:44
- - marcio   Jesli chodzi o "tekstowe" gry to mysle z...   19.01.2010, 22:34:25
- - bim2   To ja powiem tak. Napisałem klienta w którym można...   19.01.2010, 22:41:55
- - Daiquiri   Dzięki za odpowiedzi. A można by w tej materii pok...   19.01.2010, 23:18:06
- - marcio   Cytat(Daiquiri @ 19.01.2010, 23:18:06...   20.01.2010, 00:30:14
- - vokiel   Do flash'a są serwery, które mają ciekawą możl...   20.01.2010, 08:26:53
- - Daiquiri   Zastanawiam się jeszcze czy gry (stricte tekstowe)...   20.01.2010, 10:49:40
- - thek   Ja od dłuższego czasu ( czytaj: gdy mam czas i och...   20.01.2010, 11:31:08
- - Puciek   RE: Gry przeglądarkowe od kuchni   20.01.2010, 11:43:35
- - Daiquiri   Zastanawia mnie czy udałoby się zwinnie połączyć A...   20.01.2010, 12:11:58
|- - Puciek   Cytat(Daiquiri @ 20.01.2010, 12:11:58...   20.01.2010, 13:27:55
- - thek   Wracając do silnika jako pewnego kompletnego szkie...   20.01.2010, 12:23:16
- - blooregard   @Daiquiri, tak nagle zaczęłaś drążyc temat gry prz...   20.01.2010, 12:24:33
- - Daiquiri   Myślę o spłodzeniu czegoś co łączyłoby "staty...   20.01.2010, 12:47:08
- - thek   Czyli widzę, że coś podobnego do mojego zamysłu z ...   20.01.2010, 13:09:25
- - Daiquiri   Bardzo interesuje mnie właśnie kontrola całości at...   20.01.2010, 13:21:22
- - marcio   Puciek chyba byl pod wplywem % jak pisal posta bo ...   20.01.2010, 14:06:39
- - thek   Napisze tak... Twoje rozwiązanie już dąży w kierun...   20.01.2010, 15:03:01
- - Daiquiri   Tak, realtime interesowałby mnie w momencie ...   20.01.2010, 15:39:44
- - bim2   Cytat@bim2 Widziałam filmy na bodajże Youtubie - c...   20.01.2010, 16:55:45
- - thek   Dziękuję Daiquiri... W końcu ktoś docenia ich dług...   20.01.2010, 20:47:36
- - thomson89   Swego czasu grałem w świetną grę flasha: goal unit...   20.01.2010, 20:49:09


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 16.10.2025 - 01:33