Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Proste programy (pomoc)
grad
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4
Pomógł: 0
Dołączył: 5.01.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam. Jestem bardzo slaby z php a jutro pisze poprawe z kolokwium. Nie wiem czy to jest odpowiedni dzial ale sam sobie nie poradze ze skryptem. Mam wielka prosbe o napisanie mi chociaz 2 zadan ponizej zebym mogl na czym bazowac jak na poprawie bedzie cos podobnego. Btw cos w stylu podstawy php malo mi pomagaja (nie nadaje sie do tego) jestem grafikiem i w zyciu mi sie to raczej nie przyda a zaliczyc musze. Za pomoc bylbym mega wdzieczny:

1. Napisać program wyświetlający wynik dodawania kolejnych liczb całkowitych od 0 do 1000 jednocześnie
parzystych i podzielnych przez 7.

2. Stworzyc klase zwierze ze zmiennymi: waga, wiek, gatunek, nazwa.
Funkcja wypelnia od razu zmienne danymi. Funkcja zmieniajaca wiek o wartosc dana w parametrze.
Funkcja zwiekszajaca wage o jeden.

3. Napisać funkcję pobierającą 3 argumenty i wyliczającą pierwiastki równania kwadratowego.
Wyświetlajace je i zwracającą pierwszy pierwiastek.

4. Napisać prostą grę w kości. Użytkownik podaje jaką liczbę obstawia o 1 do 6. Podaje stawkę ile stawia po czym następuje
losowanie. Jeśli wygra to ta stawka X 6. Jak nie to traci to co obstawił. Gra ma się skończyć w wypadku straty całej gotówki
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
vokiel
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 592
Pomógł: 445
Dołączył: 12.03.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To gdzie Ty się uczysz? Może zamiast na informatykę z elementami grafiki było iść na ASP ze specjalizacją: projektowanie stron www. Jeśli się do tego nie nadajesz to po co się męczyć?

1. Pętla for, w pętli sprawdzenie liczby if, reszta dzielenia modulo %, operator AND &&. Modulo ma być dla 2 (parzyste) i dla 7 (podzielne przez 7)
2. Klasę definiuje się słowem class{}, zmienne w klasie definiuje poprzez słowa private, public, protected. Funkcja w klasie (wbrew temu co tam masz napisane), to metoda. Metody definiuje się przez słowa kluczowe function (stąd ta zmyłka). Edycja zmiennych klasy poprzez $this->nazwa_zmiennej lub self::nazwa_zmiennej (w zależności, które z tych trzech słów na 'p' zostało użyte). Zmiana o jakąś wartość to po prostu +wartość. Nie ma związku bezpośredniego z php.
3. Funkcja pobierająca 3 argumenty to po prostu function($arg1,$arg2,$arg4){}. Na pierwiastek stopnia drugiego (kwadratowy) jest gotowa funkcja sqrt. Zwracanie wyniku to po prostu return $wynik -> $wynik jest zmienną przechowującą wynik.
4. Pobranie zmiennych od użytkownika najlepiej przeprowadzić przy pomocy formularza. Odebranie zmiennych z formularza albo przez zmienną tablicową $_POST, albo przez $_GET (w zależności od tego jak został przesłany formularz). Losowanie robi gotowa funkcja rand. Zapisywanie w zmiennej aktualnego stanu punktów. Sprawdzenie warunkiem czy pkt <=0 w celu zakończenia gry. Przetrzymywanie ilości punktów albo na sesji, albo nawet w ciasteczku bądź w ukrytym polu formularza.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 11.10.2025 - 12:43