![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 5.01.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Jestem bardzo slaby z php a jutro pisze poprawe z kolokwium. Nie wiem czy to jest odpowiedni dzial ale sam sobie nie poradze ze skryptem. Mam wielka prosbe o napisanie mi chociaz 2 zadan ponizej zebym mogl na czym bazowac jak na poprawie bedzie cos podobnego. Btw cos w stylu podstawy php malo mi pomagaja (nie nadaje sie do tego) jestem grafikiem i w zyciu mi sie to raczej nie przyda a zaliczyc musze. Za pomoc bylbym mega wdzieczny:
1. Napisać program wyświetlający wynik dodawania kolejnych liczb całkowitych od 0 do 1000 jednocześnie parzystych i podzielnych przez 7. 2. Stworzyc klase zwierze ze zmiennymi: waga, wiek, gatunek, nazwa. Funkcja wypelnia od razu zmienne danymi. Funkcja zmieniajaca wiek o wartosc dana w parametrze. Funkcja zwiekszajaca wage o jeden. 3. Napisać funkcję pobierającą 3 argumenty i wyliczającą pierwiastki równania kwadratowego. Wyświetlajace je i zwracającą pierwszy pierwiastek. 4. Napisać prostą grę w kości. Użytkownik podaje jaką liczbę obstawia o 1 do 6. Podaje stawkę ile stawia po czym następuje losowanie. Jeśli wygra to ta stawka X 6. Jak nie to traci to co obstawił. Gra ma się skończyć w wypadku straty całej gotówki |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 592 Pomógł: 445 Dołączył: 12.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To gdzie Ty się uczysz? Może zamiast na informatykę z elementami grafiki było iść na ASP ze specjalizacją: projektowanie stron www. Jeśli się do tego nie nadajesz to po co się męczyć?
1. Pętla for, w pętli sprawdzenie liczby if, reszta dzielenia modulo %, operator AND &&. Modulo ma być dla 2 (parzyste) i dla 7 (podzielne przez 7) 2. Klasę definiuje się słowem class{}, zmienne w klasie definiuje poprzez słowa private, public, protected. Funkcja w klasie (wbrew temu co tam masz napisane), to metoda. Metody definiuje się przez słowa kluczowe function (stąd ta zmyłka). Edycja zmiennych klasy poprzez $this->nazwa_zmiennej lub self::nazwa_zmiennej (w zależności, które z tych trzech słów na 'p' zostało użyte). Zmiana o jakąś wartość to po prostu +wartość. Nie ma związku bezpośredniego z php. 3. Funkcja pobierająca 3 argumenty to po prostu function($arg1,$arg2,$arg4){}. Na pierwiastek stopnia drugiego (kwadratowy) jest gotowa funkcja sqrt. Zwracanie wyniku to po prostu return $wynik -> $wynik jest zmienną przechowującą wynik. 4. Pobranie zmiennych od użytkownika najlepiej przeprowadzić przy pomocy formularza. Odebranie zmiennych z formularza albo przez zmienną tablicową $_POST, albo przez $_GET (w zależności od tego jak został przesłany formularz). Losowanie robi gotowa funkcja rand. Zapisywanie w zmiennej aktualnego stanu punktów. Sprawdzenie warunkiem czy pkt <=0 w celu zakończenia gry. Przetrzymywanie ilości punktów albo na sesji, albo nawet w ciasteczku bądź w ukrytym polu formularza. Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 12:43 |