![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 897 Pomógł: 40 Dołączył: 16.12.2003 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
jak waszym zdaniem wygląda pomysł autologowania przy pomocy unikalnego parametru w url'u? Przykład zastosowania to newsletter wysyłany na e-maila: w treści wiadomości są linki z unikalnym kluczem dla każdego usera (np. ...&key=uxsNesfh2kMsl12ao). User klika sobie na link, system rozpoznaje 'key' jako właściwy dla użytkownika X i automatycznie loguje go na stronie. Moim zdaniem z punktu bezpieczeństwa to kiepski pomysł - wystarczy, że prześle dalej e-maila ("heej, zobacz jakiego ciekawego newslettera dostałem") i ktoś ma dostęp do jego konta. Macie jakieś dobre rozwiązania dla takich sytuacji (jeśli w ogóle jest jakieś)? Oczywiście kliknięcie "zapamiętaj mnie" odpada, bo chodzi o autologowanie bez cookie, wpisywania loginu, hasła... |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 590 Pomógł: 185 Dołączył: 19.04.2006 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jak będzie chciał kliknąć jeszcze raz to już nie wyświetli, pytania także są bez sensu. Rozwiązanie dla mnie jest proste i dość oczywiste: wysyłamy userowi klucz w url a gdy kliknie w niego to klucz deaktywujemy i zastępujemy ciachem. Oczywiście należy przesłać ostrzeżenie, że jest to wiadomość tylko dla niego i po wysłaniu jej komu innemu nie będzie już mógł jej odczytać. Jak user chce sam sobie zaszkodzić to potrzebny mu lekarz a nie programista. Oczywiście warto także dodać określony czas ważności takiego klucza w mailu, powiedzmy 24 godziny.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 25.08.2025 - 11:00 |