![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 178 Pomógł: 51 Dołączył: 7.01.2009 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Powoli przymierzam się do budowania sklepu internetowego. Wiem, że o wielu rzeczach muszę pamiętać, wiele zasad przestrzegać itp. Chciałbym, aby to był taki temat, w którym zbierzecie (jak na razie (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) ) dla mnie, potrzebne informacje, wskazówki, porady jak powinna wyglądać dobra aplikacja sklepowa. Może, ktoś już projektował sklepy od przysłowiowego "0" i podzieli się ze mną na łamach forum zdobytym doświadczeniem... PS: Na początek przygotowałem layout strony, teraz pracuję nad "spisem" i schematami tejże aplikacji. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ajax to dobra rzecz, ale tylko jeśli jest opcją. Pamiętajcie, że zawsze musi być alternatywa tradycyjna. Ajax to również poważne testowanie, bo interpretacja kodu zależy od przeglądarki.
Co od samego sklepu to w sklepach dedykowanych ważne jest to czego nie widać - czyli panel administracyjny. A w nim warto dodać: - spis pozycji zamówionych (nie zamówień, tylko samych pozycji) tak aby obsługa mogła sprawnie składać zamówienia - warto też zawczasu pomyśleć o integracji z systemem magazynowym - integracja z systemem firmy kurierskiej aby wystawianie listów było automatyczne lub półautomatyczne - dobra obsługa zamówień - czyli sortowanie, przeglądanie, edycja zamówienia/pozycji zamówionych, dopisywanie komentarzy/rabatów, automatyczne wysyłanie maili po zmianie statusu/wysyłce, informacja dla klienta o nadaniu numeru listu przewozowego itd. - wsparcie dla mailingu - integracja z systemami dostawców - nawet prosta nakładka w postaci ramek ułatwiająca zamawianie na stronie naszego dostawcy jeśli takową posiada Panel jest bardzo niedocenianą sprawą w sklepie a w wielu wypadkach to on decyduje o sprawności pracy sklepu, informowaniu klientów, braku pomyłek itd. Pozwala też na ogromne oszczędności czasu a po rozwinięciu sklepu także na oszczędności finansowe w postaci mniejszej obsługi. Frontend sklepu jest bardzo standardowy i trudno tu wymyślić jakieś rewolucyjne kwestie. Jedynie warto pomyśleć o specyfice sprzedawanego produktu - np.: w kwestii sortowania, grupowanie produktów etc. Reszta to już raczej kwestia ewolucji i dostosowania pod konkretne potrzeby - cudów tu naprawdę nie wymyślisz. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 13:41 |