![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 12 Pomógł: 0 Dołączył: 18.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Zaczynam się uczyć tego języka i zastanawia mnie pewna sprawa: Poprzez formularz chciałbym aby wywołało mi tablicę podobną do szachów i na danym polu umieścić punkt lub cokolwiek innego. i zasada jego działania chciałbym aby była podobna do skoczka w szachach. By pokazało miejsca na które on może skoczyć. Jak to zrobić? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 202 Pomógł: 117 Dołączył: 13.04.2007 Skąd: 127.0.0.1 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Nie zgłębiałem nigdy tematu (napisałem podobny program, tj szukanie drogi dla skoczka, x lat temu w Turbo Pascalu, ale były to algorytmy czysto rekurencyjne). Rozwiązanie, które podajesz wcale nie wydaje mi się najlepsze. Może są jakieś zalety jeżeli chodzi o optymalizację. Normalnie jednak szachownica jest dwuwymiarowa i tyle samo wymiarowa powinna być tablica, która ją reprezentuje - jest to bardziej intuicyjne. Co do sposobów implementacji to oczywiście nie chodzi o to, zeby dodawać i odejmować coś bezpośrednio w kodzie. Każda klasa figury powinna mieć tablicę możliwych ruchów i jedna prosta metoda może zwracać tabelę pól. Jednak to detal. Pozdrawiam! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 10:43 |