![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 375 Pomógł: 20 Dołączył: 28.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Do tej pory używałem własnych bibliotek JS: js.js, editor.js, forms.js. Trzeba je jeszcze dopracować i zoptymalizować. Zacząłem znów zastanawiać się nad gotowymi rozwiązaniami, które mogą skrócić czas potrzebny do osiągnięcia ciekawych efektów.
Efekty, które muszę uzyskać: 1. AJAX - pobieranie i wysyłanie danych, przechwytywanie formularzy 2. Okienka (warstwy) z możliwością wyświetlenia obok kursora, na środku bądź równo z przyciskiem 3. Kalendarz - wybór daty i godziny Przydatne, ale niekonieczne: 1. Sortowanie danych w tabeli 2. Drag & Drop 3. Edytor WYSIWYG 4. Sprawdzanie danych w formularzu 5. Zakładki (np. przy edycji artykułu, który ma wiele stron) Niestety, większość frameworków jest dość obszerna nawet po kompresji. Wydajność też pozostawia wiele do życzenia. W jednym z testów bada się tylko szybkość przemierzania drzewa przez funkcję $(). Tak naprawdę tylko niektóre jej możliwości są w większości przypadków wykorzystywane. http://ferrante.pl/2007/12/27/o-frameworka...ript-slow-kilka http://www.rockstarapps.com/samples/performance Czy jest sens korzystać z frameworka + własnych rozszerzeń (bez nich się nie obejdzie), jeśli z większości jego ułatwień nie będziemy korzystać? Przecież gdy napiszemy własny kod, ładujemy tylko te funkcje, które są potrzebne w projekcie. Skrypt może stać się kilka razy szybszy. Z drugiej strony na wszystko trzeba czas, a nie zawsze własne rozwiązania są najlepsze. Ewentualnie: własne biblioteki + niezależne gotowe rozwiązania? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 Pomógł: 0 Dołączył: 15.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Widzisz, to że do tego typu projektu wręcz trzeba używać Frameworka nie ma żadnych wątpliwości. Jedyne pytanie jakie może się nasuwać to "jaki framework"... Przedstawie to w ten sposób, i proszę odbież to bez obrazy: jeżeli musiałeś zadać pytanie na które dałem Ci odpowiedź, to zdecydowanie najlepszym wyborem dla Ciebie będzie jQuery, jako że jest to framework dla początkujących developerów - tudzież ludzi którzy cenią szybkość pisania kodu/jednolinijkowość. Zaawansowani deweloperzy wiedzą z testów, że jQ nie zdaje egzaminu gdy zaczynamy mówić o zaawansowanym programowaniu OOP, pisaniu klas które mogą zostać rozszerzone w kilka różnych sposobów– tu dominują zdecydowanie MooTools i DOJO (nie będę pisał o Prototype jako, że nie posiada natywnie klasy Fx). Pozdrawiam, Oskar Krawczyk No nie wiem czy bym Mootools postawil obok DOJO a JQuery uznal za slabszy od Mootools. Raczej w hierarchii wiekowej to DOJO, JQuery, mootools. Co do mootools to raczej jeszcze za mlody projekt, mysle ze lepiej polecac DOJO. Aczkolwiek do zwyklej zabawy w jakas prosta gierke to kazdy sie nadaje byle by posiadal funckje do fxow. A tak swoja droga... nie lepiej uzyc flexa badz flasha? ( rozumiem ze troche zamulaja ale daja stabilnosc a z JS wiadomo... tu dziala dobrze a w innej przegladarce nagle sie rozjedzie albo cos sie nie zaladuje i gra wyglada jak podziurawione lub rysujace sie "cos" ) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 340 Pomógł: 542 Dołączył: 15.01.2006 Skąd: Olsztyn/Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
... tu dziala dobrze a w innej przegladarce nagle sie rozjedzie albo cos sie nie zaladuje i gra wyglada jak podziurawione lub rysujace sie "cos" ) Dlatego trzeba ostrożnie dawkować JS do swoich projektów, puki co ( i to chyba się nie zmieni ) użytkownik może sobiw wyłączyć JS w przeglądarce. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.10.2025 - 01:05 |