![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 866 Pomógł: 32 Dołączył: 2.06.2004 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kuleje jeśli chodzi o kwestie wynajdywania odpowiednich algorytmów żeby rozwiązać dany problem, czasem czytam o jakimś algorytm w necie i nie mam pojęcia jak go ugryźć.
Stąd moje pytanie: Czy jest jakaś książka z której dowiem się sprawnie tworzyć algorytmy, na czym to dokładnie polega? Ale tak od podstaw? W ogóle nie wiem czy w dobrym kierunku szukam, ale trochę błądzę po omacku. Nigdy nie kończyłem studiów informatycznych, ani matematycznych, więc mam w głowie tylko strzępki informacji na ten temat z liceum (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
@loud: gdyby rezerwacja i kasowanie pamięci były wewnątrz funkcji to nie miałbym obiekcji. Jednak ta funkcja jest wykonywana dajmy na to z 100.000 razy i za każdym razem nie zwracam przydzielonej pamięci. System powinien przy zakończeniu zwolnić całą pamięć programu, ale jako programista "starej szkoły" nie pozwalam na to. Nie idę jednak w przesadę (typy predefiniowane też można przecież potraktować delete ). Tyle że napisany raz kod z reguły jest gdzieś dostępny w nece późnej (choćby cache google). Na linuxie zrobienie tego manewru z brakiem delete zakończyłoby się błędem ochrony pamięci. To nie windows, gdzie można robić bardzo wiele. Jeśli już więc piszę w C++ to tak, by każdy mógł sprawdzić poprawność. To tak samo jak w php problemy między wersjami 4 i 5.Jeden od pójdzie w jednej z wersji, ale w innej już nie. Jeśli już więc piszemy, to piszmy według standardów i nie róbmy tego niechlujnie. Stąd właśnie zaproponowałem, że lepiej przerobić to na klasę i zdefiniować konstruktor i destruktor. Tyle że temat ma służyć "do wykręcania" wyników (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) A klasa niestety jest nieco mniej optymalnym rozwiązaniem. Wiem jaka jest różnica między bool nazwa[size]a bool* nazwa i jestem świadom ograniczeń. Wolałem jednak by kod się wysypywał przy zbyt dużej liczbie elementów niż wysypywał i gubił pamięć (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Widzę, że podzielasz moje podejście do nie szastania dostępną pamięcią. Wiem... Powinenem jeszcze dane wejściowe kontrolować, ale akurat w kodzie tego typu nie można namieszać poza wrzuceniem do int wartości innego typu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 7.10.2025 - 03:30 |