![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 36 Pomógł: 0 Dołączył: 29.07.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Chce napisać prosty program do przechowywania informacji o wyjazdach służbowych. Nie jestem dobry w projektowaniu baz dlatego proszę o pomoc by napisąc program najbardziej optymalny. Myślałem o czymś takim: Jedna tabela przechowuje informacje o pracownikach (ID – pracownika, imię, nazwisko, dział w którym pracuje) Druga tabela przechowuje informacje o miastach (ID- miasta, nazwa miasta, kod-pocztowy) Trzecia tabela zawiera informacje o datach, kto, kiedy i gdzie wyjechał. Proszę o pomoc czy dobrze myślę nad tym rozwiązaniem. Jeżeli nie to co jest złe w moim założeniu, czego brakuje co ewentualnie dodać. Jeżeli pomysł jest dobry bo proszę o pomoc w budowaniu bazy. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 592 Pomógł: 445 Dołączył: 12.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tabela 1 - jak najbardziej tak jak podałeś - info o pracownikach
Tabela 2 - jeśli pracownicy wyjeżdzają ciągle do tych samych miejsc, to może mieć sens, jeśli natomiast delegacje są losowe, to możesz to zawrzeć w tabeli delegacji (Tabeli 3) Tabela 3 - delegacje - kto? gdzie? kiedy? jak? dlaczego? no i po co? Ważnym jest przy takim projektowaniu poświęcenie chwili na określenie wymagań systemu. Jakie informacje będą potrzebne, z jakich będzie się najczęściej korzystać. Po jakich kluczach będzie następowało wyszukiwanie, grupowanie. Jakie są zadania takiego systemu. Bo chociażby: w systemie ma być opcja sporządzenia statystyk popularności miejsc delegacji. W takim przypadku lepiej utworzyć oddzielną tabelę na miejsca delegacji, z dodatkowym polem: VISITED, które to pole będzie przechowywało ilość odwiedzin (każda delegacja +1) Jeśli system ma liczyć czas spędzony na delegacjach (poza tylko ich ilością), należałoby stowrzyć 2 kolumny na daty - wyjazdu i powrotu. I tak dalej. Przede wszystkim założenia, wymagania - potem projekt tabel. Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 07:51 |