![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 375 Pomógł: 20 Dołączył: 28.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Do tej pory używałem własnych bibliotek JS: js.js, editor.js, forms.js. Trzeba je jeszcze dopracować i zoptymalizować. Zacząłem znów zastanawiać się nad gotowymi rozwiązaniami, które mogą skrócić czas potrzebny do osiągnięcia ciekawych efektów.
Efekty, które muszę uzyskać: 1. AJAX - pobieranie i wysyłanie danych, przechwytywanie formularzy 2. Okienka (warstwy) z możliwością wyświetlenia obok kursora, na środku bądź równo z przyciskiem 3. Kalendarz - wybór daty i godziny Przydatne, ale niekonieczne: 1. Sortowanie danych w tabeli 2. Drag & Drop 3. Edytor WYSIWYG 4. Sprawdzanie danych w formularzu 5. Zakładki (np. przy edycji artykułu, który ma wiele stron) Niestety, większość frameworków jest dość obszerna nawet po kompresji. Wydajność też pozostawia wiele do życzenia. W jednym z testów bada się tylko szybkość przemierzania drzewa przez funkcję $(). Tak naprawdę tylko niektóre jej możliwości są w większości przypadków wykorzystywane. http://ferrante.pl/2007/12/27/o-frameworka...ript-slow-kilka http://www.rockstarapps.com/samples/performance Czy jest sens korzystać z frameworka + własnych rozszerzeń (bez nich się nie obejdzie), jeśli z większości jego ułatwień nie będziemy korzystać? Przecież gdy napiszemy własny kod, ładujemy tylko te funkcje, które są potrzebne w projekcie. Skrypt może stać się kilka razy szybszy. Z drugiej strony na wszystko trzeba czas, a nie zawsze własne rozwiązania są najlepsze. Ewentualnie: własne biblioteki + niezależne gotowe rozwiązania? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 375 Pomógł: 20 Dołączył: 28.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tworzę nową platformę w XHTML + CSS + JavaScript dla gry logiczno-przygodowej (podobnej do gier escape lub np. MOTAS). Warto dodać jakieś efekty, aby zwiększyć doznania estetyczne. Czy warto stosować framework? Zależy mi na tym, aby nie było przycięć przeglądarki. Wszystko płynnie. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 701 Pomógł: 0 Dołączył: 26.06.2002 Skąd: Londyn Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tworzę nową platformę w XHTML + CSS + JavaScript dla gry logiczno-przygodowej (podobnej do gier escape lub np. MOTAS). Warto dodać jakieś efekty, aby zwiększyć doznania estetyczne. Czy warto stosować framework? Zależy mi na tym, aby nie było przycięć przeglądarki. Wszystko płynnie. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Widzisz, to że do tego typu projektu wręcz trzeba używać Frameworka nie ma żadnych wątpliwości. Jedyne pytanie jakie może się nasuwać to "jaki framework"... Przedstawie to w ten sposób, i proszę odbież to bez obrazy: jeżeli musiałeś zadać pytanie na które dałem Ci odpowiedź, to zdecydowanie najlepszym wyborem dla Ciebie będzie jQuery, jako że jest to framework dla początkujących developerów - tudzież ludzi którzy cenią szybkość pisania kodu/jednolinijkowość. Zaawansowani deweloperzy wiedzą z testów, że jQ nie zdaje egzaminu gdy zaczynamy mówić o zaawansowanym programowaniu OOP, pisaniu klas które mogą zostać rozszerzone w kilka różnych sposobów– tu dominują zdecydowanie MooTools i DOJO (nie będę pisał o Prototype jako, że nie posiada natywnie klasy Fx). Pozdrawiam, Oskar Krawczyk |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 07:12 |