![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 51 Pomógł: 3 Dołączył: 26.06.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Tworzę swoją grę via browser, taką o rycerzach, jakich w necie wiele, ale dużo się dzięki temu uczę (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Mam już sporo, zarządzanie statystykami, ekwipunek, sklep, pracę/misje, silnik walki, ranking a także raporty z walk. W planach są skille, questy itp. Skoro już tę grę piszę, to chciałbym by była w miarę dopracowana, na tyle na ile pozwolą moje umiejętności (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Chciałbym, aby wywiązała się tu dyskusja na temat głównego silnika, czyli silnika walki. Może po kolei: Postać posiada: Siła - odpowiedzialna za obrażenia, przedmioty wymagają odpowiednią siłę. Zręczność - kto pierwszy atakuje, szansa na krytyk czyli 50% obrażeń wiecej, obrona Żywotność - zwieksza hp o ileśtam W planach mam wprowadzenie Wytrzymałości co będzie przekładało się na ilość rund w walce jaką może walczyć postać. Na razie jest tak, że walczy się aż do hp <= 0, ale jak wprowadzę wytrzymałość to będzie się liczyło kto zadał więcej obrażeń lub hp <= 0. Teraz mam pytanie, jak te statystyki, jak siła itp mają przekładać się na obrażenia, obrony itp? Na razie 1 do siły to 1 do obrażeń minimalnych i maksymalnych, 1 zręczności to 1 do krytyka, 1 do obrony. Troche to głupie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Myślałem o czymś bardziej skompikowanym, jak np że 1 punkt siły to 0.10 dmg itp, chodzi mi ogólnie o balans postaci, walki. Może ktoś ma jakieś ciekawsze pomysły (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Pozdrawiam. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 51 Pomógł: 3 Dołączył: 26.06.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No erix... daj spokój (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) I tak nikt w to grać prócz znajomych nie będzie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
A i moje umiejętności nie pozwolą by była to jakaś fajna gra (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) No więc na razie jest mniej więcej tak jak pisałem wyżej. Ogólnie to planuję wprowadzic 2 typy broni, miecze oraz sztylety. Miecze będą wymagać siły, będą mieć duże obrażenia. Sztylety wymagać zręczności, mniejsze obrażenia, ale za to + do krytyka. Jednakże, muszę jakoś to zbalansować wszystko. Myślałem o tym, że jak dam 1 do siły, to dochodzi 0.5 do dmg, albo inaczej za 2 punkty 1 do dmg. Zręczność to szansa na krytyka, za 2 punkty statystyk 1 do krytyka. Do tego zręczność byłaby obroną dodatkową (plus obrona z przedmiotów). Za powiedzmy 4 punkty 1 do obrony. Zręczność zaważa również na tym, kto atakuje pierwszy. Żywotność zwiększałaby bazowe punkty życia, na razie nie wiem w ogóle o ile. Wytrzymałość pozwalałaby walczyć dłużej, coś na wzór knightfight, są rundy, za 3 punkty w wytrzymałość można walczyć dodatkową rundę. Wygrywa ten kto zada więcej obrażeń lub całkowicie pozbawi przeciwnika życia. To co tu napisałem już praktycznie mam wdrożone, znaczy na razie 1 statystyk to 1 siły, 1 zr to 1 krytyk, nie ma żywotności i wytrzymałości, ale to nie problem, tylko właśnie się zastanawiam czy przerabiać to w taki sposób, czy jest sens. Może ktoś ma jakiś inny pomysł, albo inaczej rozdysponuje statystykami itp. Dodam jeszcze, że zrobiłem bronie, które posiadają dmg np 10-15 i podczas walki dmg jest obliczane i losowane rand(min,max). Krytyk obliczany jest zmienna = rand(0,100) i if($zmienna <= $szansa_na_krytyk) to dmg = 1,4 dmg |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 21:39 |