Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Balans własnej gry/postaci
grzegosh
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 51
Pomógł: 3
Dołączył: 26.06.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Tworzę swoją grę via browser, taką o rycerzach, jakich w necie wiele, ale dużo się dzięki temu uczę (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Mam już sporo, zarządzanie statystykami, ekwipunek, sklep, pracę/misje, silnik walki, ranking a także raporty z walk.
W planach są skille, questy itp.
Skoro już tę grę piszę, to chciałbym by była w miarę dopracowana, na tyle na ile pozwolą moje umiejętności (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Chciałbym, aby wywiązała się tu dyskusja na temat głównego silnika, czyli silnika walki. Może po kolei:
Postać posiada:
Siła - odpowiedzialna za obrażenia, przedmioty wymagają odpowiednią siłę.
Zręczność - kto pierwszy atakuje, szansa na krytyk czyli 50% obrażeń wiecej, obrona
Żywotność - zwieksza hp o ileśtam
W planach mam wprowadzenie Wytrzymałości co będzie przekładało się na ilość rund w walce jaką może walczyć postać.
Na razie jest tak, że walczy się aż do hp <= 0, ale jak wprowadzę wytrzymałość to będzie się liczyło kto zadał więcej obrażeń lub hp <= 0.
Teraz mam pytanie, jak te statystyki, jak siła itp mają przekładać się na obrażenia, obrony itp? Na razie 1 do siły to 1 do obrażeń minimalnych i maksymalnych, 1 zręczności to 1 do krytyka, 1 do obrony.
Troche to głupie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Myślałem o czymś bardziej skompikowanym, jak np że 1 punkt siły to 0.10 dmg itp, chodzi mi ogólnie o balans postaci, walki. Może ktoś ma jakieś ciekawsze pomysły (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
grzegosh
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 51
Pomógł: 3
Dołączył: 26.06.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


No erix... daj spokój (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) I tak nikt w to grać prócz znajomych nie będzie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
A i moje umiejętności nie pozwolą by była to jakaś fajna gra (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
No więc na razie jest mniej więcej tak jak pisałem wyżej.
Ogólnie to planuję wprowadzic 2 typy broni, miecze oraz sztylety. Miecze będą wymagać siły, będą mieć duże obrażenia. Sztylety wymagać zręczności, mniejsze obrażenia, ale za to + do krytyka.
Jednakże, muszę jakoś to zbalansować wszystko.
Myślałem o tym, że jak dam 1 do siły, to dochodzi 0.5 do dmg, albo inaczej za 2 punkty 1 do dmg.
Zręczność to szansa na krytyka, za 2 punkty statystyk 1 do krytyka. Do tego zręczność byłaby obroną dodatkową (plus obrona z przedmiotów). Za powiedzmy 4 punkty 1 do obrony. Zręczność zaważa również na tym, kto atakuje pierwszy.
Żywotność zwiększałaby bazowe punkty życia, na razie nie wiem w ogóle o ile.
Wytrzymałość pozwalałaby walczyć dłużej, coś na wzór knightfight, są rundy, za 3 punkty w wytrzymałość można walczyć dodatkową rundę. Wygrywa ten kto zada więcej obrażeń lub całkowicie pozbawi przeciwnika życia.
To co tu napisałem już praktycznie mam wdrożone, znaczy na razie 1 statystyk to 1 siły, 1 zr to 1 krytyk, nie ma żywotności i wytrzymałości, ale to nie problem, tylko właśnie się zastanawiam czy przerabiać to w taki sposób, czy jest sens. Może ktoś ma jakiś inny pomysł, albo inaczej rozdysponuje statystykami itp.
Dodam jeszcze, że zrobiłem bronie, które posiadają dmg np 10-15 i podczas walki dmg jest obliczane i losowane rand(min,max). Krytyk obliczany jest zmienna = rand(0,100) i if($zmienna <= $szansa_na_krytyk) to dmg = 1,4 dmg
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 11.10.2025 - 21:39