![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 31 Pomógł: 3 Dołączył: 14.04.2009 Skąd: Wziąć piwo? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Potrzebuje odliczania w js (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Ale to nie wszystko... Odliczań w js jest pełno w internecie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Potrzebuje takiego odliczania, które będzie pobierało sekundy z bazy danych i co sekundę, będzie zmniejszało sekundy w bazie danych i na koniec odliczania ustawi tabele w bazie na "0". Takie odliczanie jak np. w grach typu Plemiona (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Z góry dzięki |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kiedyś zabierałem się za pisanie gry przeglądowej i taki problem jest dość prosto rozwiązać.
Tak jak już wyżej napisano, zapytanie nie może co sek aktualizować bazy. Spowolniłoby to ją strasznie, jakby w ogóle udało by się jej nie paść przy większej ilości userów. Ja napisałem to w ten sposób: Każdy budowa budynku przez pojedynczego gracza to osobny rekord w bazie, poza polami nie istotnymi tutaj były dwa pola z datą, określające start budowy ( a więc w MySQL zwykłe NOW() ) oraz drugie, które zawierało datę końca budowy (był znany tylko czas budowy, a więc koniec powstawał start_budowy+czas_budowy, wszystko obliczane w zapytaniu). Po załadowaniu strony obliczany był pozostały czas budowy w sek. (koniec_budow - aktualny_czas), jeśli był < 0 wtedy wpis był kasowany, w przeciwnym wypadku, liczba sekund była przekazywana do skryptu JS, który odliczał go sobie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 08:25 |