![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 189 Pomógł: 1 Dołączył: 28.01.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czy może ktoś wie jaki jest najszybszy w działaniu język programowania po stronie serwera na potrzeby web? Bo zastanawiam się na naukę nowego języka po PHP i byłoby to mi bardzo przydatne.
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 952 Pomógł: 154 Dołączył: 20.01.2007 Skąd: /dev/oracle Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Szybkością języka nie ma się co przejmować - obecnie wydajność tworzonych aplikacji to rzecz drugorzędna, a bardziej liczy się czas, w jakim można produkt sprawnie wykonać. Co Ci da to, że PHP czy coś innego jest szybsze, kiedy ściągniesz pierwszego lepszego frameworka i jeśli nie wspomożesz się jakimiś systemami cache, to masz zajechany serwer. W ostatecznym rozrachunku liczy się to, który skrypt jest lepiej napisany i który lepiej korzysta z cache'u, bo ładowanie przy każdym żądaniu HTTP 2000 klas, z czego każda jest trzymana w osobnym pliku nawet, jeśli ma dwie linijki długości, nie jest najciekawszym pomysłem.
A później kończy się to tak, że trzeba mieć 2 GB RAM-u, by system w ogóle chciał wystartować i drugie tyle, by Notatnik zaczął działać... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 866 Pomógł: 32 Dołączył: 2.06.2004 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Szybkością języka nie ma się co przejmować - obecnie wydajność tworzonych aplikacji to rzecz drugorzędna, a bardziej liczy się czas, w jakim można produkt sprawnie wykonać. To akurat jest prawda w całym świecie aplikacji. Prawda jest taka że, dla przykładowej gry z grafiką 3D oparta o DirectX i Shader Model 4.0, to gdyby pominąć DirectX i całe windowsowe API a napisać to (przepraszam że tak to nazywam) "pod DOS'a" to można by na sprzęcie o wiele słabszym wygenerować grafikę "szybciej" i "ładniejszą". Sęk w tym że postęp technologiczny jest szybszy niżby postępowała praca nad taką grą "pod DOS'a". Nie po to tworzymy sobie różne narzędzia żeby z używać krzemowych grotów strzał. Pisanie w "szybkim" (np. assembler) języku jest potrzebne na tak niskim poziomie jak programowanie najbardziej podstawowych układów scalonych. Żyjemy w XXI wieku. Piszmy w językach które są wygodne, po to je stworzyliśmy. A pisanie wydajnego kodu to umiejętność napisania wydajnego algorytmu, reszta to kwestia przetłumaczenia tego na wygodny, dowolny język. Ja sobie dałem spokój z pisaniem aplikacji, bo jest milion ludzi którzy potrafią to zrobić lepiej, wydajniej ode mnie. Ale to nie znaczy że nie zauważam pewnych ogólnych problemów jak i schematycznie powielanych błędów, takich jak np. pytanie "Czy może ktoś wie jaki jest najszybszy w działaniu język programowania po stronie serwera na potrzeby web?". Bo odpowiedź, dajmy na to, jak napisał ~mike PHP, jest dobra (choć wcale nie twierdzę że PHP, ale to w mojej wypowiedzi nie ma znaczenia). Ta odpowiedź to tylko puste słowo. Jeśli już ktoś zadaje takie pytanie to znaczy że źle pyta, powinien zapytać "Co powinienem zrobić aby pisać wydajne aplikacje?". A jeśli w danej sytuacji rzeczywiście ma znaczenie wydajność samego języka, to pytający by nie pytał, bo i tak jest pewnie na tyle dobry że będzie znał odpowiedź. Jeśli napisanie czegoś w PHP zajmuje mi 2 tygodnie. A w innym, teoretycznie wydajniejszym języku, 4 tygodnie. To i tak lepiej żebym to napisał w PHP, bo koszt dodatkowego ramu/procka będzie mniejszy niż te dodatkowe 2 tygodnie mojej pracy. PS. Jestem pod wpływem alkoholu. Mamy wszak sobotę. Jeśli w pewnym momencie zacząłem bełkotać to przepraszam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Ten post edytował sztosz 5.04.2009, 00:26:32 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 16:18 |