![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 230 Pomógł: 3 Dołączył: 8.01.2008 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Zaczynam pisać grę karcianą przez przeglądarkę (coś jak yu-gi-oh). Dotąd raczej omijałem klasy, poza obsługą bazy danych. No ale nie tworząc klas, robi się większy bałagan w funkcjach :-) I pomyślałem, aby utworzyć klasę obsługującą pojedynki użytkowników - byłyby w niej funkcje odpowiadające za start pojedynku (dodanie do bazy danych odpowiedniego rekordu), dodawania wydarzeń pojedynku itp. No i ta klasa aby działać, potrzebuje połączenia z bazą danych. Mam 'na zewnątrz' obiekt do obsługi bazy danych - wykonuje na nim wszelkie operacje z mysql, typu getOne, getRow, getAll, insertId itp. Tylko teraz jak ten obiekt wrzucić w tą klasę do pojedynków?
I takie pytanie co do samej klasy - warto taką stworzyć, czy może lepiej pozostać przy samych funkcjach? Co mogę zyskać tworząc klasę? No bo teraz, aby dodać wydarzenie pojedynku, odpalam funkcję addDuelEvent z parametrami: numer stołu, wydarzenie, numer użytkownika (1/2), numer wydarzenia, dodatkowe dane. Przy klasie musiałbym dodatkowo przed tym utworzyć klasę $duel=new Duel(), a potem odwołać się do $duel->addDuelEvent(numer stołu,....). Widzicie jakieś korzyści, jakie mogę uzyskać stosując tu klasę zamiast samych funkcji? :-) Jakoś klasa wydaje mi się bardziej uporządkowana, ale dotąd za bardzo się w nie nie zagłębiałem. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 175 Pomógł: 12 Dołączył: 28.06.2007 Skąd: Bytom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
strukturalnie to teraz mozesz pisac proste skrypciki, jesli chodzi o wieksze aplikacje to tylko obiektowka wchodzi w gre. Idziesz do pracy - OOP jest wymogiem.
Co do twojej klasy to lepiej adaptowac niz dziedziczyc, do tego mozesz wymusic typ obiektu - masz wtedy podpowiadanie metod np w eclipse. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 04:52 |