![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 230 Pomógł: 3 Dołączył: 8.01.2008 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Zaczynam pisać grę karcianą przez przeglądarkę (coś jak yu-gi-oh). Dotąd raczej omijałem klasy, poza obsługą bazy danych. No ale nie tworząc klas, robi się większy bałagan w funkcjach :-) I pomyślałem, aby utworzyć klasę obsługującą pojedynki użytkowników - byłyby w niej funkcje odpowiadające za start pojedynku (dodanie do bazy danych odpowiedniego rekordu), dodawania wydarzeń pojedynku itp. No i ta klasa aby działać, potrzebuje połączenia z bazą danych. Mam 'na zewnątrz' obiekt do obsługi bazy danych - wykonuje na nim wszelkie operacje z mysql, typu getOne, getRow, getAll, insertId itp. Tylko teraz jak ten obiekt wrzucić w tą klasę do pojedynków?
I takie pytanie co do samej klasy - warto taką stworzyć, czy może lepiej pozostać przy samych funkcjach? Co mogę zyskać tworząc klasę? No bo teraz, aby dodać wydarzenie pojedynku, odpalam funkcję addDuelEvent z parametrami: numer stołu, wydarzenie, numer użytkownika (1/2), numer wydarzenia, dodatkowe dane. Przy klasie musiałbym dodatkowo przed tym utworzyć klasę $duel=new Duel(), a potem odwołać się do $duel->addDuelEvent(numer stołu,....). Widzicie jakieś korzyści, jakie mogę uzyskać stosując tu klasę zamiast samych funkcji? :-) Jakoś klasa wydaje mi się bardziej uporządkowana, ale dotąd za bardzo się w nie nie zagłębiałem. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
a daj w klasie np:
i przy wywołaniu klasy daj $klasa=new klasa($uchwyt_db); teraz w klasie przez $this->db->nazwa_funkcji(); wywołujesz funkcjie z klasy mysqla (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 12:09 |