Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Przeciążanie konstruktora
athabus
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 898
Pomógł: 48
Dołączył: 2.11.2005
Skąd: Poznań

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Mam pytanie czy w php5 da się przeciążyć konstruktor? Generalnie wiem, że można przeciążać dowolną funkcję za pomocą __call, ale z konstruktorem jakos mi nie wychodzi (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/mad.gif)

Próbowałem zarówno użyć __construct jak i NazwaKlasy przy przeciążaniu w __call i nic z tego. Czy ktos wie jak można przeciążyć konstruktor?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
WaterIntelligenc...
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 7
Pomógł: 1
Dołączył: 29.09.2008
Skąd: Świdnica

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To oczywiście zależy w jakim miejscu budujemy taki obiekt. Możemy przecież zbudować go bezpośrednio wywołując metodę konkretną z fabryki w klasie klienta. Wtedy nie ma w ogóle potrzeby korzystania z 'if'. Podam przykład który zobrazuje o co mi chodziło:

CODE

// Dla fabryki:
class JakisKontroler{
$arr['wypelniacz1'] = $_POST['wypelniacz1'];
$arr['wypelniacz2'] = $_POST['wypelniacz2'];
$obj = $objFabrykaKlasyA->zbudujZtablicy($arr);
}
// sposób na "if'y"
class JakisKontroler{

public function wykonajCos(){
$arr['wypelniacz1'] = $_POST['wypelniacz1'];
$arr['wypelniacz2'] = $_POST['wypelniacz2'];
$obj = new KlasaA($arr); // w konstruktorze wykonuja sie warunki
}
}



Jak widać w pierwszym przypadku w ogóle nie ma 'if' a jedynie wywołanie konkretnej metody, ściśle określonej. Dodatkowo odciążamy klasę od odpowiedzialności budowania obiektu z samej siebie. Klasa moim zdaniem powinna przejmować się tym co ma robić, a nie tym w jaki sposób ma sie "rodzić" - od tego powinny być inne obiekty (oczywiście nie w każdym przypadku ale akurat w tym tak). Co więcej uznaje za złe stosowanie przeciążania ponieważ jest ono niejednoznaczne i łatwo można zapomnieć jakie parametry stosować aby otrzymać to co chcemy, przy stosowaniu metod taki problem nie istnieje bo jest wszystko jasne i przejrzyste.

Jest jeszcze kwestia tego, że przecież nie tylko możemy ustawiać zmienne w tworzonym obiekcie ale wykonywać bardziej złożone operacje podczas budowania obiektu. Więc lepiej trzymać się jednej metodyki wtedy projekt staje się spójny.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 12.10.2025 - 08:17