![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Jakiś czas temu wpadł mi do głowy pomysł aby stworzyć stronę www, na której użytkownicy będą zdobywać punkty, a potem kupować za nie różne przedmioty w sklepiku. Zacząłem prace, wszystko pisałem proceduralne i jakoś to szło, do czasu... Gdy kod się rozbudował ciężko było cokolwiek zmodyfikować(np. http://wklejaj.pl/8j2dt ). Ta sytuacja skłoniła mnie do zagłębienia się w programowanie obiektowe. Przeczytałem parę artykułów, itp. i zdobyłem podstawowe informacje o programowaniu obiektowym. Tutaj jest przykład klas, które stworzyłem: http://wklejaj.pl/05ngc http://wklejaj.pl/m8iqa Na razie skromnie to wygląda, jeszcze nie do końca rozumiem to zagadnienie, muszę poćwiczyć. Mam problem, bo nie wiem jak rozplanować taką stronę. Nie do końca wiem co ma być klasą, a co nie, ile ma ich być i jak je podzielić... Szukam jakiegoś schematu jak to wszystko rozplanować. Jak myślicie z czego można skorzystać przy tworzeniu tej strony? Do tej pory miałem jeden plik z wszystkimi funkcjami i wywoływałem je w określonych podstronach. Teraz trzeba to rozdzielić jakoś na klasy i tutaj mam problem. Mogę stworzyć np. jedną klasę User odpowiedzialną za logowanie i dalszą współpracę z użytkownikiem (wyświetlanie, zmienianie danych, itp.) ale czy np. dla funkcji ,,zapomniałem hasła" też pasowałoby zrobić klasę? Na swojej stronie przewiduję mieć: rejestrację, logowanie na sesjach, zapomniałem hasła, aktywację użytkowników przez maila, captchę, newsy, sklepik, logi(np. kiedy ktoś i z jakiego IP próbował się logować na konto danego użytkownika), itp. Prosiłbym o jakieś sugestie. Pozdrawiam! |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To nie tak (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Klasa/obiekt to nie pojemnik na funkcje! Możesz sobie zrobić klasy powkładać do nich swoje gotowe metody, ale to nie będzie miało nic wspólnego z OOP. Najszybciej chyba zauważysz różnice i zalety (a także wady) jak napiszesz coś w OOP. Wydaje mi się, że takim w miarę prostym, a zarazem mającym praktyczne zasotosowanie tematem będzie warstwa abstrakcji dla bazy danych. Znajdziesz w sieci masę artykułów na ten temat. Powinieneś zrozumieć różnicę między kodem strukturalnym, a obiektowym, a także docenić łatwość użycia tego kody i łatwość jego modyfikacji. Jakieś przykłady, że piesek dziedziczy po ssakach są IMHO bezsensu i nie dają, żadnej praktycznej wiedzy. Moja rada: napisz sobie klasę obsługującą bazę danych. Najprostszą na świecie, z kilkoma metodami: select, update, insert, delete i tyle. Na bank załapiesz o co chodzi (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Pozdrawiam! Czy tak na bank załapie to nie wiem... Wykombinowałem coś takiego: http://wklejaj.pl/dxvl2 (wcześniej zrobiłem: http://wklejaj.pl/05ngc )? Reszty nie kończyłem bo nie wiem czy o to chodzi. Pod jakim hasłem mam szukać tych artykułów? Ten post edytował Ziem 11.11.2008, 16:28:12 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 09:54 |