Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Umiem C++, ale co dalej do stworzenia gry?
Ayrox
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 154
Pomógł: 0
Dołączył: 23.06.2008

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
yalus
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 281
Pomógł: 0
Dołączył: 8.07.2005
Skąd: EU

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(l0ud)
http://www.gamedev.pl/tutorials.php

Zacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry. Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI. Pamiętaj, że umieć "w miarę" C++ to do pisania gier niestety za mało.



Cytat(tommy4)
Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np.

http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/

tego. Później jak już ogarniesz tworzenie gier możesz się wziąć za pisanie własnego engine'u, wtedy ściągasz DirectX SDK, czytasz dokumentację, tutki, książki, studiujesz i w ten sposób się uczysz. winksmiley.jpg


i wszyscy pozostali ktorych tutaj nie cytuje, szacunek dla kazdego


sorki za moja prostote ale wg tego co mowisz:

Cytat
Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?


to Ty znasz c++ na poziomie, daje glowe sobie uciac na 99% , dodawanie i odejmowanie w zakresie od zera do stu;)


a jezeli chcesz pisac gry w c++ to jest Ci potrzebna tylko jedna rzecz (oczywiscie oprocz framework'a) - jest to wyobraznia (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)


btw.
daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie?



pozdrawiam


Cytat(gam3r @ 4.10.2008, 14:35:06 ) *
jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to poza doskonałą znajomością bibliotek i narzędzi powinieneś posiadać nieprzeciętną wiedzę nt. fizyki i matematyki ( w szczególności analizy matematycznej i elementów algebry ), także w dłuższej perspektywie czeka Cię ciężka praca. Jest kilka uczelni które posiadają odpowiednie specjalizacje aby pójść w tym kierunku więc w przyszłości możesz się tym zainteresować.

Jeżeli zaś zaczynasz to ze znajomością C/C++ możesz zacząć od allegro.



kurcze, no sory, ale aby zgodzic sie z tym trzeba by byc masochista. zbyt daleko idaca teoria



a tak wogole to co masz na mysli mowiac 'allegro'
Go to the top of the page
+Quote Post
michalkjp
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 182
Pomógł: 14
Dołączył: 20.09.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(yalus @ 5.10.2008, 01:05:00 ) *
btw.
daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie?


Czy gry roguelike się liczą czy nie bierzemy ich pod uwagę? Jeśli nie, to symulator bezzałogowego gryfa szpiegowskiego (napisany w PyGame – SDL) zostanie wzięty pod uwagę? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 27.12.2025 - 19:00