Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 154 Pomógł: 0 Dołączył: 23.06.2008 Ostrzeżenie: (10%)
|
Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?
|
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 281 Pomógł: 0 Dołączył: 8.07.2005 Skąd: EU Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat(l0ud) http://www.gamedev.pl/tutorials.php Zacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry. Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI. Pamiętaj, że umieć "w miarę" C++ to do pisania gier niestety za mało. Cytat(tommy4) Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np. http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/ tego. Później jak już ogarniesz tworzenie gier możesz się wziąć za pisanie własnego engine'u, wtedy ściągasz DirectX SDK, czytasz dokumentację, tutki, książki, studiujesz i w ten sposób się uczysz. winksmiley.jpg i wszyscy pozostali ktorych tutaj nie cytuje, szacunek dla kazdego sorki za moja prostote ale wg tego co mowisz: Cytat Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki? to Ty znasz c++ na poziomie, daje glowe sobie uciac na 99% , dodawanie i odejmowanie w zakresie od zera do stu;) a jezeli chcesz pisac gry w c++ to jest Ci potrzebna tylko jedna rzecz (oczywiscie oprocz framework'a) - jest to wyobraznia (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) btw. daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie? pozdrawiam jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to poza doskonałą znajomością bibliotek i narzędzi powinieneś posiadać nieprzeciętną wiedzę nt. fizyki i matematyki ( w szczególności analizy matematycznej i elementów algebry ), także w dłuższej perspektywie czeka Cię ciężka praca. Jest kilka uczelni które posiadają odpowiednie specjalizacje aby pójść w tym kierunku więc w przyszłości możesz się tym zainteresować. Jeżeli zaś zaczynasz to ze znajomością C/C++ możesz zacząć od allegro. kurcze, no sory, ale aby zgodzic sie z tym trzeba by byc masochista. zbyt daleko idaca teoria a tak wogole to co masz na mysli mowiac 'allegro' |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 182 Pomógł: 14 Dołączył: 20.09.2008 Ostrzeżenie: (0%)
|
btw. daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie? Czy gry roguelike się liczą czy nie bierzemy ich pod uwagę? Jeśli nie, to symulator bezzałogowego gryfa szpiegowskiego (napisany w PyGame – SDL) zostanie wzięty pod uwagę? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) |
|
|
|
Ayrox Umiem C++, ale co dalej do stworzenia gry? 4.10.2008, 11:59:39
tommy4 Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np... 4.10.2008, 13:00:17
l0ud http://www.gamedev.pl/tutorials.php
Zacznij od SD... 4.10.2008, 14:04:46 
michalkjp Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 15:04:46 ) Za... 4.10.2008, 20:22:35 
.radex Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 15:04:46 ) Ja... 5.10.2008, 11:19:31
gam3r jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to po... 4.10.2008, 14:35:06
l0ud A co wg. Ciebie sprawia, że SDL staje się nieprzyd... 4.10.2008, 20:55:40 
michalkjp Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 21:55:40 ) Mu... 4.10.2008, 21:11:56
tommy4 Jak zwykle mylisz się chłopcze.
Cytata jezeli ch... 5.10.2008, 10:19:08
lord_t Qt - wieloplatformowe i przystępne:) Polecam. 5.10.2008, 11:38:13 
.radex Cytat(lord_t @ 5.10.2008, 12:38:13 ) ... 7.10.2008, 08:58:46
l0ud Licencja QT pozwala na jego darmowy użytek tylko w... 7.10.2008, 16:17:21
lord_t Ale kolega chce napisać "prostą grę", wi... 7.10.2008, 17:03:09
Riklaunim Qt pod Windows to ostatnio masz KDE4
Co do twor... 7.10.2008, 19:31:59 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 27.12.2025 - 19:00 |