Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 154 Pomógł: 0 Dołączył: 23.06.2008 Ostrzeżenie: (10%)
|
Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?
|
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 281 Pomógł: 0 Dołączył: 8.07.2005 Skąd: EU Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat(l0ud) http://www.gamedev.pl/tutorials.php Zacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry. Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI. Pamiętaj, że umieć "w miarę" C++ to do pisania gier niestety za mało. Cytat(tommy4) Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np. http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/ tego. Później jak już ogarniesz tworzenie gier możesz się wziąć za pisanie własnego engine'u, wtedy ściągasz DirectX SDK, czytasz dokumentację, tutki, książki, studiujesz i w ten sposób się uczysz. winksmiley.jpg i wszyscy pozostali ktorych tutaj nie cytuje, szacunek dla kazdego sorki za moja prostote ale wg tego co mowisz: Cytat Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki? to Ty znasz c++ na poziomie, daje glowe sobie uciac na 99% , dodawanie i odejmowanie w zakresie od zera do stu;) a jezeli chcesz pisac gry w c++ to jest Ci potrzebna tylko jedna rzecz (oczywiscie oprocz framework'a) - jest to wyobraznia (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) btw. daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie? pozdrawiam jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to poza doskonałą znajomością bibliotek i narzędzi powinieneś posiadać nieprzeciętną wiedzę nt. fizyki i matematyki ( w szczególności analizy matematycznej i elementów algebry ), także w dłuższej perspektywie czeka Cię ciężka praca. Jest kilka uczelni które posiadają odpowiednie specjalizacje aby pójść w tym kierunku więc w przyszłości możesz się tym zainteresować. Jeżeli zaś zaczynasz to ze znajomością C/C++ możesz zacząć od allegro. kurcze, no sory, ale aby zgodzic sie z tym trzeba by byc masochista. zbyt daleko idaca teoria a tak wogole to co masz na mysli mowiac 'allegro' |
|
|
|
Ayrox Umiem C++, ale co dalej do stworzenia gry? 4.10.2008, 11:59:39
tommy4 Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np... 4.10.2008, 13:00:17
l0ud http://www.gamedev.pl/tutorials.php
Zacznij od SD... 4.10.2008, 14:04:46 
michalkjp Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 15:04:46 ) Za... 4.10.2008, 20:22:35 
.radex Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 15:04:46 ) Ja... 5.10.2008, 11:19:31
gam3r jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to po... 4.10.2008, 14:35:06
l0ud A co wg. Ciebie sprawia, że SDL staje się nieprzyd... 4.10.2008, 20:55:40 
michalkjp Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 21:55:40 ) Mu... 4.10.2008, 21:11:56 
michalkjp Cytat(yalus @ 5.10.2008, 01:05:00 ) b... 5.10.2008, 11:09:13
tommy4 Jak zwykle mylisz się chłopcze.
Cytata jezeli ch... 5.10.2008, 10:19:08
lord_t Qt - wieloplatformowe i przystępne:) Polecam. 5.10.2008, 11:38:13 
.radex Cytat(lord_t @ 5.10.2008, 12:38:13 ) ... 7.10.2008, 08:58:46
l0ud Licencja QT pozwala na jego darmowy użytek tylko w... 7.10.2008, 16:17:21
lord_t Ale kolega chce napisać "prostą grę", wi... 7.10.2008, 17:03:09
Riklaunim Qt pod Windows to ostatnio masz KDE4
Co do twor... 7.10.2008, 19:31:59 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 27.12.2025 - 09:56 |