![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 17 Pomógł: 1 Dołączył: 14.12.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam (temat już był, ale po którymś tam poście był brak reakcji więć przypinam raz jeszcze)
Jestem w trakcie pracy nad budowa systemu dla magazynu. Bedzie to moja praca dyplomowa i juz na wstepie napotkalem nastepujacy problem i jestem ciekaw jak Wy sobie byscie z nim poradzili... Dokument moze miec status: 1. Otwarty - mozna nanosic zmiany, usunac, edytowac, dodawac towary 2. Zaksiegowany - nie mozna nanosic zmian, mozna go wydrukowac Do kazdego dokumentu beda przypisane pozycje towarowe, od jednego do ...powiedzmy 99. Tylko towary z dokumentow zaksiegowanych beda wliczane do bilansu, inwentaryzacji itd. Poszedłem w kierunku nadmiarowości danych i trzymania "duuużo" kopii danych. Czy tak będzie dobrze? (IMG:http://www.feza.pl/magaz.jpg) ps. periods - okresy rozliczeniowe Pozdrawiam H. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 243 Pomógł: 32 Dołączył: 14.06.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Takie rozwiązanie jest przydatne przy tworzeniu archiwum - dzięki temu można przenieść starsze pozycje do niego, co przyśpieszy pracę z nowymi (mniej rekordów w tabeli).
Co zaś się tyczy statusów dokumentów - po prostu dodaj stosowne pole do bazy danych w tabeli z dokumentami, i ew. w tabelach powiązanych. Przy każdej operacji możesz wtedy go sprawdzać i odrzucać operację jeżeli dotyczy dokumentów zaksięgowanych. Dodatkowo możesz też całość zautomatyzować pisząc trigger (po polsku wyzwalacz) wołany przy update rekordów, i on będzie sprawdzał status i dokonywał odrzucenia operacji. Sprawdź sobie tylko w dokumentacji bazy danych czy możesz stosować triggery. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 14:56 |