![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 Pomógł: 0 Dołączył: 31.01.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Właśnie walczę z problemem, podziału tabeli użytkowników na mniejsze. Wszystko dlatego, że w tabeli mają być dwa typy użytkowników, dla przykładu student i wykładowca. Oba typy mają mieć takie same kolumny z informacją o użytkowniku, przy czym dla wykładowców ma być o kilka kolumn więcej z ustawieniami konta (~6 kolumn z danymi typu ENUM 'Y', 'N' opisujące opcje w stylu "wyślij powiadomienie email kiedy nadejdzie nowa wiadomość", przy czym studenci wykorzystują tylko ~2 z nich).
I teraz 4 dopuszczalne rozwiązania: - 1 tablica "uzytkownicy" gdzie wszystkie kolumny opcji niedostępnych dla studentów mają wartość NULL (raczej wykluczam że to poprawne) - 2 tablice "studenci" i "wykładowcy" gdzie studenci mają tylko ~2 kolumny ustawień, a wykładowcy ~6 (z tego ~2 są identyczne jak te u studentów) - 2 tablice "uzytkownicy" i "ustawienia" gdzie tablica ustawienia zawiera klucze obce wg. ID wykladowcow, ale w tablicy uzytkowników też muszą znaleźć się ~2kolumny ustawień które dotyczą wszystkich użytkowników - 3 tablice "uzytkownicy", "ustawienia_s" (dla studentów), "ustawienia_w" (dla wykladowcow) Które z tych rozwiązań jest najbardziej poprawne? Ten post edytował norgoth 3.07.2008, 19:39:53 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 275 Pomógł: 44 Dołączył: 23.11.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No i właśnie... kolejna tabelka dla administratorów, którzy pewnie i tak mają też login, hasło, może jeszcze email, imię itp. Ja trzymam się swojego zdania, że najlepiej jedna tabelka pod tytułem "użytkownicy" i do tego tabelki ustawienia itp. w zależności od potrzeb. Oczywiście to rozwiązanie ma też swoje wady, nie przeczę, ale sądzę że jest bardziej elastyczne i może później zaprocentować.
Co do administratorów to zdecydowanie NIE jedno konto dla wszystkich. Jedno konto łatwiej przejąć, trudniej się zorientować kto co zrobił (czyt. popsuł). Przy jednym koncie pojawią się dodatkowe problemy jak kilka osób będzie chciało się zalogować itp. itd. Co do trzymania loginów i haseł. Loginy przeważnie trzyma się tak po prostu, natomiast hasła powinno się szyfrować. W razie gdy ktoś włamie się do bazy to i tak mu lista zaszyfrowanych haseł niewiele da. Co do danych.... jak zamierzasz je trzymać, że pytasz czy to jest bezpieczne? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.09.2025 - 12:49 |