![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 398 Pomógł: 10 Dołączył: 24.11.2004 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Niedługo kończę kontrakt w USA i wracam do Polski. Firma w której pracuję chce kontynuowac współpracę w związku z czym mam kilka pytań.
1. W jaki sposób najlepiej rozliczac się z ZUS i Urzędem Podatkowym? 2. Czy muszę otwierac działalnośc gospodarczą czy mogę pracowac jako osoba wykonująca wolny zawód? 3. Co jest dowodem na wykonanie usługi i czy faktura w języku angielskim wystarczy? 4. Co mogę odliczac od podatku pracując w domu? Czy abonament telefoniczny czy internetowy też wlicza się w koszta uzyskania przychodu? Może ktoś z Was miał już podobny problem, proszę o sugestie. |
|
|
![]() |
![]() ![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 150 Pomógł: 3 Dołączył: 15.08.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
1. Najlepiej przez księgowego bo podatki są tak porąbane ze samemu niepotrzebnie sie zestresujesz. taka impreza to 100-300zl miesiecnzie
polecam podatek liniowy i rozliczenie kwartalne zus to jakeis 800zl na miesiac a podatek to 19% Jezeli zakladasz pierwsza dzialalnosc to placisz tylko jakeis 300zl zusu przez 2 lata 2. Raczej musisz otworzyc dzialalnosc, tak bedzie wygodniej dla Ciebie i dla klienta. Wystawiajac faktury do USA nie placisz VATu wiec jest to calkiem spoko 3. to juz zalezy jak dogadasz sie z klientem, wazne jest w polsce jednak aby klient z USA ta fakture fizycznie podpisal bo inaczej dostaniesz kare do zaplacenia za brak VAT. Taki bez sensu przepis (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/sciana.gif) 4. jak masz firme to odliczyc mozesz: telefon internet auto i benzyne koszty ksiegowego kupiony komputer meble do biura nawet czesc rachunku za prąd aha podpisz umowe w EURO albo zlotówkach bo inaczej szybko moze przestac ci sie to oplacac |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 8.10.2025 - 10:20 |