![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 385 Pomógł: 48 Dołączył: 23.05.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Postanowiłem się w końcu zacząć uczyć programowania obiektowego. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/guitar.gif) Na początek napisałem skrypt który graweruje formularze. Czy kod jest optymalny? Co w nim jest niepotrzebne a co zmienić?
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 4.05.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Powiem tak - dla mnie programowanie obiektowe przejawia sie nie tylko w kawalku kodu, ktory nazywa się klasa - jest to makro na makro, a wiec jedna wielka klasa generuje jeden wielki obiekt, a w kodzie nam to zajmuje kilka linijek. Uzywanie klas do generowania pojedynczych znacznikow HTML jest przelozeniem macro na micro, czyli wielka klasa generuje maly kod, a to juz niedobrze, bo marnuja sie bajciki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Bardzo dobrym przykladem dobrze napisanego obiektu-klasy jest klasa FCKeditora, ktorego kod tego typu:
generuje nam taki ladny edytor jak przedstawiony w odsylaczu: http://www.fckeditor.net/demo/language |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 25.09.2025 - 01:51 |