![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 387 Pomógł: 273 Dołączył: 18.02.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Właśnie sobie uświadomiłem że dopiero raczkuję w programowaniu obiektowym, bo nie wiem nawet czy to jest możliwe: mam zamiar odnieść się do $zmienna znajdującej się w $obiekta w innym utworzonym przez niego obiekcie.
Czy to jest w ogóle możliwe? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/wstydnis.gif) Pozdrawiam Ten post edytował l0ud 29.03.2008, 21:28:03 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 387 Pomógł: 273 Dołączył: 18.02.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kicok, dzięki wielkie Twoja odpowiedź na pewno mi się przyda przy budowie sterownika bazy (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Tak czy siak wróciliśmy właściwie do punktu wyjścia, czyli przekazania $DB do dowolnej klasy. Owszem, można by to było robić za każdym razem przez np. parametr w konstruktorze, ale licząc, że podobnych klas do przekazania może być kilkanaście, byłoby to niepraktyczne. Do singletonów się nie przekonam, więc myślałem jak to objeść.
Wymyśliłem utworzenie głównego obiektu $fbCore, który będzie tworzył i przechowywał wszystkie inne, przekazując im przy tworzeniu swoją instancję. Wtedy taka dołączona klasa miałaby możliwość np. do odniesienia się do wcześniej zadeklarowanej klasy bazy danych w ten sposób: (przykładowy fragment):
Po czym inne obiekty mogłyby się odnieść do configRegistry przez $fbCore->getObject('configRegistry') (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) (z założenia prawie wszystkie obiekty byłyby tworzone od razu po zaincludowaniu ich kodu przez $dbCore. Byłaby też możliwość np. załadowania odpowiedniego modelu w klasie widoku przez $modelInstance = $fbCore->loadModel('nazwa_pliku','nazwaKlasy') Główny problem, to czy nie dochodzimy w takiej koncepcji do jakiegoś antywzorca? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/sad.gif) Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 05:30 |