![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 64 Pomógł: 0 Dołączył: 14.09.2006 Skąd: (War)(Saw) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam.
Php ucze sie od niedawna ale juz przynajmniej mocne podstawy znam tego jezyka. Zrobilem juz kilka ciekawych skryptow od 0 i zdaly naprawde swietnie egzamin w praktyce. Np. skrypt kontrolujacy prace pracownikow call center. I juz nikt nie przekraczal przerw od tamtej pory (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Przyszedl mi pewien pomysl na zrobienie prostej gierki z wykorzystaniem flash'a, ktorego dobrze znam (AS 2.0 w stopniu srednim), php oraz mysql do przechowywania danych. Gra cos w stylu WoWa(budowanie postaci, grinding, zdobywanie broni, pierscieni itp) Oczywiscie wygladaloby to tak ze jest mapka z lekko zaznaczonymi polami po ktorych sie porusza gracz (cos ala szachy w wielkim wydaniu) Walki narazie bez zbednych animacji raczej wiadomosci tekstowe pokazujace ile obrazen zadalismy, krytyczne ciosy, nietrafienia itp. Wszystko oczywiscie na bazie statystyk gracza, moba, ktore skladaja sie na posiadane przedmioty, skile itp. Po wyjsciu z gry oczywiscie stan postaci oraz jego lokalizacja bylaby zapisywana. Wczesniej laczylem juz flasha z php ale raczej to nie byly gry ale z reguly jak mam jakis pomysl to zanim zaczne cos pisac wszystko ukladam sobie w glowie i zastanawiam sie nad kodem czy podolam. Mysle ze jest to wykonywalne ale chcialem sie zapytac czy ktos mial doswiadczenie z laczeniem flasha z php i czy ta kombinacja bedzie dobra? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 93 Pomógł: 13 Dołączył: 7.09.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wszystko zależy od wybranej technologii łączenia obu języków. W przypadku gier musisz brać pod uwagę dwie rzeczy:
- szybkość - bezpieczeństwo Szybkość wiadomo po co. Jeżeli mówimy o walkach itp to gracz nie może czekać, aż serwer mu odpowie. Bezpieczeństwo to temat który często jest gwoździem do trumny gier sieciowych. Musisz tak przesyłać dane żeby mieć 100% pewność ich integralności. Wszystkie obliczenia muszą być wykonywane tylko i wyłącznie na serwerze. Biorąc powyższe pod uwagę, PHP oparte o HTTP może nie zdać egzaminu. Jeżeli planujesz sukces swojej gry (a chyba każdy tak zakłada tworząc coś nowego) musisz wziąć pod uwagę duże wykorzystanie serwera. Jeżeli koniecznie chcesz napisać coś w PHP to mógłbyś napisać serwer swojej gry oparty o porty tcp/udp. Wydajność nie będzie tak duża jak serwer napisany w C/C++ ale na początek pewnie wystarczy. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 18:33 |