![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 203 Pomógł: 0 Dołączył: 10.06.2004 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
na początku przepraszam za zły dział, ale nie znalazłem pasującego do mojego topicu. Otórz ostatnio zafascynowały mnie strony trójwymiarowe 3D, może dla przykładu: http://www1.mug.pl/ Wyglądają super chciałbym zrozumieć w jaki sposób są robione... czy tylko przy użyciu flasha, albo z 3dsmax? Bo w samym Prohotshopie pewnie nie da się nic porządnego zrobic... A może macie jakieś turtoliale? Jeszcze fajne są efekty tego typu: http://biznesport.pl/uslugi Przydają mi sie wszytkie rady, sugestie, linki itd. Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi.
Powód edycji: dodalem tag (cysiaczek)
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 10 Pomógł: 0 Dołączył: 28.10.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Strona mug.pl ma już swoje lata (była robiona w 2005 roku), więc nie ma się co nią ekscytować. Jak dobrze pójdzie to w ciągu kilku miesięcy będzie wersja 2. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
A co do stron 3D to Flash sam w sobie jest środowiskiem 2D, ale istnieją engine`y, które pozwalają symulować przestrzeń 3D. Niestety z racji braku sprzętowego wsparcia dla obliczeń 3D jakość jeszcze trochę kuleje, ale już na prawdę sporo można z tego wydusić. Osobiście polecam Papervision3D ( http://papervision3d.org/ ), które w chwili obecnej jest chyba najszybciej rozwijaącym się enginem w tej stawce. Niedawno wyszła wersja alpha 2.0, więc jest się czym bawić. Z własnych eksperymentów, które w jakimś (raczej małym) stopniu obrazują co to potrafi mogę pokazać to: http://polarczyk.com/work/pv3d/main.swf (po kliknięciu efekt rozwijania kuli w płaską kartkę). @Seth Próbowałeś kiedyś biegać z kamerą i później to montować? To jest syzyfowa praca... poważnie. Nie dość, że ręka się trzęsie to jeszcze trzeba próbować ustawiać kamerę w jednej pozycji by nie było wielkich skoków. Praktycznie niewykonalne :-) Oczywiście można kupić kamizelkę stabilizacyjną do kamery by zniwelować drżenie, ale to koszt około 10k, więc gra nie warta świeczki. Doliczając montaż i postprodukcję materiału video, flashowanie itp wyjdzie podobny koszt do 3D, a efektu płynności raczej nie uzyska się. W chwili obecnej moc obliczeniowa komputerów jest na tyle duża, że nie ma problemu z renderingiem fotorealistycznych wnętrz, a do tego możesz pokazać co tylko do głowy Ci przyjdzie nie inwestując w sprzęt który normalnie musiałbyś wstawić na plan. Pzdr i szczęśliwego nowego roku (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/exclamation.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 8.10.2025 - 18:49 |