Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [php] Zasada działania obiektowości w php
kobr
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 6.12.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam, w php nie programowałem jeszcze obiektowo, ale miałem już z tym do czynienia w c++. Jestem w trakcie pisania gry internetowej (coś jak rd lub ogame ale o wiele bardziej rozbudowanej) Mając jednak uwagę nad wydajnością gry oraz uporządkowanie całego kodu, zastanawiam się jak tą grę pisać obiektowo czy strukturalnie.

Pisząc strukturalnie wszystkie funkcje raczej były by od razu w pamięci serwera i będą wykonywane od razu po odwołaniu się do nich, (więc wydaje się to szybkie oraz wydajne, lecz przy dużej ilości kodu miałbym problemy z ogarnięciem całości)

Natomiast pisząc obiektowo w pamięci będę miał opisy tych klas, ale jak to wszystko będzie wykonywane? Jeśli mam coś takiego:

class A

class B extend class A

class C extend class A

i w pewnym miejscu tworzę obiekt klasy C to jak on jest tworzony fizycznie?? Tworzą się obiekty tych wszystkich klas?? Jaka jest mniej więcej wydajność kodu pisanego obiektowo a strukturalnie? Licząc, że na serwerze będzie grało z 300 osób staram się, aby to było jak najbardziej wydajne i jak najmniej wykorzystujące serwer.

Macie może jakieś stronki dotyczące tego jak ten kod obiektowy jest wykonywany fizycznie, co kiedy jest tworzone??

Ten post edytował kobr 6.12.2007, 22:09:21
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
phpion
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 6 072
Pomógł: 861
Dołączył: 10.12.2003
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Cytat(kobr @ 6.12.2007, 23:55:27 ) *
Witam, w php nie programowałem jeszcze obiektowo, ale miałem już z tym do czynienia w c++. Jestem w trakcie pisania gry internetowej (coś jak rd lub ogame ale o wiele bardziej rozbudowanej) Mając jednak uwagę nad wydajnością gry oraz uporządkowanie całego kodu, zastanawiam się jak tą grę pisać obiektowo czy strukturalnie.

Moim skromnym zdaniem kolega ~kobr jest idealnym przykładem przerostu formy nad treścią. Tworzysz grę internetową? O wiele bardziej rozbudowaną od Ogame? Hmmm, fajnie, ale wydaje mi się, że takie systemy powinny być tworzone tylko i wyłącznie w obiektówce. Przewaga O nad S jest jasna i nie ma tu o czym dyskutować. Powiem więcej: nie widzę takiego projektu napisanego strukturalnie. Zamiast zastanawiać się co jest wydajniejsze O czy S lepiej poczytaj o optymalizacji skryptów (wątek bodajże w dziale Hydepark) i to weź sobie do serca. Skup się na tamtych tematach, a nie na O czy S bo w przypadku gry internetowej takie wątpliwości świadczą raczej o słabej wiedzy programistycznej.

Cytat(kobr @ 6.12.2007, 23:55:27 ) *
Jeśli mam coś takiego:

class A

class B extend class A

class C extend class A

Swoją drogą: chyba masz tu błędy (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) ale wiem - to tylko kody poglądowe (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) hehe.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 4.10.2025 - 11:09