Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 Pomógł: 0 Dołączył: 6.12.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam, w php nie programowałem jeszcze obiektowo, ale miałem już z tym do czynienia w c++. Jestem w trakcie pisania gry internetowej (coś jak rd lub ogame ale o wiele bardziej rozbudowanej) Mając jednak uwagę nad wydajnością gry oraz uporządkowanie całego kodu, zastanawiam się jak tą grę pisać obiektowo czy strukturalnie.
Pisząc strukturalnie wszystkie funkcje raczej były by od razu w pamięci serwera i będą wykonywane od razu po odwołaniu się do nich, (więc wydaje się to szybkie oraz wydajne, lecz przy dużej ilości kodu miałbym problemy z ogarnięciem całości) Natomiast pisząc obiektowo w pamięci będę miał opisy tych klas, ale jak to wszystko będzie wykonywane? Jeśli mam coś takiego: class A class B extend class A class C extend class A i w pewnym miejscu tworzę obiekt klasy C to jak on jest tworzony fizycznie?? Tworzą się obiekty tych wszystkich klas?? Jaka jest mniej więcej wydajność kodu pisanego obiektowo a strukturalnie? Licząc, że na serwerze będzie grało z 300 osób staram się, aby to było jak najbardziej wydajne i jak najmniej wykorzystujące serwer. Macie może jakieś stronki dotyczące tego jak ten kod obiektowy jest wykonywany fizycznie, co kiedy jest tworzone?? Ten post edytował kobr 6.12.2007, 22:09:21 |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 Pomógł: 0 Dołączył: 6.12.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Dr_bonzo wiem, że definicje tych wszystkich klas będą w pamięci. Główna różnica między programowaniem strukturalnym w moim przypadku a obiektowym polega na tym, że bardzo rzadko będę wykonywał wiele metod z tej klasy a mimo wszystko musze obiekt tej klasy stworzyć, dla przykładu:
Mam klasę A która ma wiele metod i jedna z tych metod używa metody z klasy C, aby tej metody użyć musze najpierw stworzyć ten obiekt, i na tym polega problem. Że musze tworzyć, kupę nowych obiektów aby użyć jednej metody a takich sytuacji będzie dużo. |
|
|
|
kobr [php] Zasada działania obiektowości w php 6.12.2007, 21:55:27
Indeo Myślę, że bez rozwiązań obiektowych i enkapsulacji... 6.12.2007, 22:50:28 
kobr No właśnie, jeśli każdy z użytkowników miałby swoj... 6.12.2007, 23:16:44 
krowal Cytat(kobr @ 6.12.2007, 23:16:44 ) Co... 7.12.2007, 11:04:16
Cysiaczek @kobr To samo tyczy się kodu strukturalnego - każ... 7.12.2007, 10:49:05
kobr Cysiaczek chyba jesteś w błędzie, w pliku index.ph... 7.12.2007, 18:12:07
dr_bonzo kobr: LOL
a jesli inkludujesz plik ktory ma w sob... 7.12.2007, 18:28:37
Cysiaczek Krótko mówiąc - nie potrzebujesz obiektów, więc ic... 7.12.2007, 22:25:51
kobr Cysiaczek ale chyba się nie rozumiemy, widzę zalet... 8.12.2007, 15:46:11
dr_bonzo kobr: przeprowadz testy i wroc jak stwierdzisz ze ... 8.12.2007, 15:48:20
Cysiaczek Jednak dalej uważam, że to Ty nie rozumiesz. Owsze... 8.12.2007, 15:54:12
phpion.com Cytat(kobr @ 6.12.2007, 23:55:27 ) Wi... 8.12.2007, 16:20:00
kobr <?php
require_once(plik.php)
$obiekt= ... 8.12.2007, 18:03:35 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 25.12.2025 - 21:06 |