![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć. Zastanawiam się nad stworzeniem internetowej kafejki szachowej. Chcę napisać aplikację podobną do tej na stronie http://64pola.pl/. Dane pomiędzy graczami muszą być przesyłane możliwe jak najszybciej z minimalnym opóźnieniem.
Wpadłem na pomysł, żeby skorzystać z klasy Ajax.PeriodicalUpdater z biblioteki Prototype. Działa to na takiej zasadzie, że JS asynchronicznie pobiera lub zapisuje dane z/do pliku (lub bazy danych, co chyba jest kiepskim pomysłem). Problem w tym, że jeśli w kafejce będzie grać jednocześnie kilkadziesiąt osób, to obciążenie serwera będzie ogromne. Dodatkowo powstaje opóźnienie związane z zapisem do pliku. Czy istnieje jakiś sposób w JavaScript, ActionScript albo w czymś innym oprócz Javy na nawiązanie bezpośredniego połączenia między graczami za pomocą przeglądarki? Ten post edytował Koleś 15.08.2007, 16:22:40 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Doszedłem do wniosku, że jednak najlepiej będzie zrobić to na serwerze socketów. Spodobał mi się Unity 2, niestety cena jest wygórowana jak na polskie warunki.
Ale to już nie jest temat związany z Ajaxem, więc myślę, że można zamknąć ten wątek. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 22:52 |